طلا

با اینکه اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی سرمایه گذاران بین المللی اعتقاد دارند قیمت طلا در این مدت سیر نزولی خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز  ۱۴ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد ۷ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۶ نفر معادل ۴۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل ۷ درصد نیز اعلام کرد قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۱۲۱۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد هم ۶۰۶ نفر معادل ۵۰ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد. ۴۸۳ نفر معادل ۳۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و ۱۳۰ نفر معادل ۱۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۶۳ درصد کارشناسان اقتصادی و ۵۸ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند .قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۲ درصدی روبرو شده است.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۶۶ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و ۶۵ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران درباره قیمت طلا درست بوده است.

به اعتقاد فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز، برگزاری نشست هفته اینده فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی به خصوص پس از وقوع طوفان ایرما تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد. این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: تنش های مربوط به کره شمالی نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا در هفته آینده باشد. به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی هنوز کاهش پیدا نکرده و تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

جاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه لندن کاپیتال  دیدگاه مثبتی نسبت به قیمت طلا دارد  ولی به نظر وی این فلز گرانبها طی روزهای آینده به ثبات قیمت خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: زمانی که قیمت طلا به ۱۳۵۰ دلار رسید، نگرانی هایی ایجاد شد و تقاضای فیزیکی نیز با کاهش روبرو شده است. آزمایش موشکی کره شمالی نیز تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشته است. مسائل سیاسی هنوز از عرصه بین المللی حذف نشده است. ولی به نظر می رسد نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه گفت: لحن بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا طی سه شنبه و چهارشنبه تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

به نظر اکثر کارشناسان اقتصادی  به احتمال قوی‌  فدرال رزرو در این نشست بیشتر حامی ثبات نرخ‌های بهره خواهد بود ؛ چراکه نگرانی‌ها درباره اثر توفان‌های اخیر بر رشد اقتصادی جدی است. این مساله باعث تضعیف‌ دلار و حمایت از  طلا خواهد شد .

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز گروپ   نیز انتظار رشد قیمت‌ها را در هفته جدید دارد. او می‌گوید: هنوز داستان‌های کره شمالی ادامه دارد. دلار ممکن است این هفته کف قیمتی جدیدی را تجربه کند

البته برخی تحلیلگران بین المللی بر این باورند که واکنش بین المللی به شلیک موشکی کره شمالی موجب کندی تاثیر آن بر قیمت طلا شده است  و بازارهای بین المللی تمرکز اصلی خود را بر روی آمارهای تورم در آمریکا و نشست فدرال رزرو قرار داده اند.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها