2298.jpgاگر چه دیروز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا و انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد، اما این روند تاثیری بر مبادلات سکه در بازار نقدی و آتی سکه نداشت و این بازار با روند کاهشی قیمت به مبادلات خود پایان داد که کارشناسان عامل اصلی آن را افت قیمت ارز اعلام کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز چهار سررسید بازار آتی سکه به تاثیر از افت نرخ ارز با روند نزولی قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه در سررسید اسفند با قیمت ۹۲۴ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۲۳ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با قیمت ۹۲۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۸درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل تیر سال ۹۵ با قیمت ۹۳۳ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت ۰/۱۲ درصدی نسبت به روز شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز قرار داد تحویل شهریور۹۵ با قیمت ۹۳۹ تومان به فروش رسید و افزایش ۰/۰۶ درصدی را تجربه کرد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۵۶۱ قرارداد و به ارزش بیش از ۵۶۱ میلیارد ریال رسید. به طوریکه ۱۵۰ قرارداد در سررسید اسفند امسال و ۹۴، ۸۲۹ و ۴۹۱۰ قرارداد به ترتیب در سررسیدهای اردیبهشت، تیر و شهریور سال آینده منعقد شد. 

دیروز در بازار نقدی نیز بهای سکه تحت تاثیر افت قیمت ارز در بازار تهران کاهش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای ۹۲۴ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۲ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۶۴، ۲۵۰ و ۱۷۱ هزار تومان معامله شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و در نتیجه بهای سکه در بازار داخلی داشته باشد.

همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا و در نهایت سکه خواهد گذاشت. از سویی بانک مرکزی اروپا نیز روز پنج شنبه تصمیم خود در خصوص نرخ بهره را اعلام خواهد کرد که باید ببینم بهای ارز داخلی  در کنار تغییرات طلا در بازارهای جهانی چه سرنوشتی را برای سکه رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها