امروز برای نخستین بار ۳۰ کیلوگرم شمش طلای معدن زرشوران در قالب ۶ محموله روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران می رود تا از این پس عرضه شمش طلا در بورس کالا از سوی سه عرضه کننده دنبال شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، درست یک سال پیش بود که مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد. پس از آغاز رسمی فعالیت این معدن، مهدی کرباسیان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنايع معدنی ايران (ايميدرو) از عرضه طلای معدن زرشوران در بورس کالای ایران خبر داد.

کرباسیان با بیان اینکه تقویت بورس کالای ایران، سلامت اقتصادی و شفافیت در آمارها را به دنبال دارد، افزود: با توجه به رضایت کامل ایمیدرو از عرضه های طلای معدن موته طی سال های اخیر در بورس کالا، طلای معدن زرشوران نیز در بازار شفاف و رقابتی بورس کالا به فروش خواهد رسید.

به این ترتیب از آن زمان یک سال می گذرد و امروز نخستین عرضه طلای معدن زرشوران به میزان ۳۰ کیلوگرم انجام می شود.  

محمودرضا الهی فرد، مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس کالا به عنوان کارگزار عرضه کننده طلای زرشوران «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گفت: امروز ۳۰ کیلوگرم شمش طلای معدن زرشوران به صورت ۶ محموله در اندازه های مختلف روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران می رود تا از این پس عرضه شمش طلا در بورس کالا از سوی سه عرضه کننده دنبال شود.

الهی فرد با بیان اینکه ۳۰ کیلو طلای عرضه شده شامل ۱۹ عدد شمش خواهد بود، افزود: معدن طلای موته و طلای زرمهر از عرضه کنندگان شمش طلا در بورس بوده اند که از امروز طلای زرشوران نیز به جمع آنها اضافه می شود؛ البته با توجه به اینکه شرکت طلای زرمهر خصوصی بوده، تاکنون عمده عرضه های شمش در بورس کالا از سوی معدن موته انجام شده است.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا تصریح کرد: عرضه های معدن زرشوران به طور مستمر در بورس کالا انجام خواهد شد تا معاملات این محصول ارزشمند در روند شفاف و رقابتی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران نیز چندی پیش اعلام کرده بود که اولین محموله طلای تولیدی کارخانه زرشوران به زودی در بورس کالای ایران عرضه می شود.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه شمش طلای زرشوران ۲۴ عیار و دارای بالاترین استاندارد جهانی است، افزود: عرضه این محصول از طریق بورس کالای ایران به عنوان یک بازار شفاف و قانونمند، علاوه بر منافع تولید کنندگان، رقابت عادلانه خریداران را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کارخانه طلای زرشوران که آبان ماه سال گذشته افتتاح شد، ظرفیت تولید سالانه سه تن طلا را دارد که در طرح توسعه، این ظرفیت به دو برابر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، کارخانه طلای زرشوران نخستین کارخانه بومی بزرگ مقیاس در ایران است که با بهره گیری از فناوری داخلی به تولید طلا با روش شیمیایی می پردازد. مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها