ولی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر معامله کل ذرت تولید داخل در بورس کالای ایران و در قالب سیاست قیمت تضمینی،عرضه ذرت دانه‌ای استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس و خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران آغاز شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،علیرضا ولی به آغاز اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، خرید تضمینی ذرت کل کشور به قیمت تضمینی تبدیل شده است که اجرای این سیاست به دو روش گواهی سپرده کالایی و فیزیکی در بورس کالای ایران انجام می شود.

وی ادامه داد:در روش گواهی سپرده کالایی، کشاورزان محصول تولیدی خود را در بورس کالاعرضه کرده و پول خود را ظرف مدت سه روز کاری پس از فروش دریافت می کنند ودولت تنها مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت طرح خرید تضمینی را پرداخت می کند که این مبلغ ظرف یکماه به کشاوز پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: بر این اساس در راستای این سیاست امروز اولین عرضه ذرت دانه‌ای استان کرمانشاه در قالب گواهی سپرده کالایی با نماد "ذرت۹۶۱۱-۶۰" بازگشایی و ۱۶ تن ذرت به قیمت ۸۱۵ تومان برای هر کیلوگرم معامله شد.

وی اظهار کرد: با معامله ذرت دانه ای استان کرمانشاه، طی یکماه آینده ذرت دانه ای استان های غربی و جنوبی کشور نیز به دو صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری محصول ذرت برداشت ۹۶ کل کشور از طریق بورس کالا عرضه می شود، به مزایای سیاست قیمت تضمینی اشاره کرد و گفت:با اجرای این سیاست معاملات شفاف شده و قیمت ها عادلانه و براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. ضمن اینکه اجرای این سیاست بار مالی دولت را کاهش داده و محصول کشاورز به ساده ترین روش به فروش می رود.

وی گفت:علاوه بر این کشاورزان سریع تر به پول خود دست پیدا می کنند و دیگر منتظر تأمین اعتبارات لازم جهت پرداخت مطالبات خود از سوی دولت نیستند به طوری که با اجرای سیاست قیمت تضمینی کشاورزان ۷۰ درصد پول خود را نقد دریافت کرده و ۳۰ درصد مابقی را ظرف مدت یکماه از دولت دریافت می کنند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها