طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر تنش های سیاسی مربوط به کره شمالی قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در ۴ هفته اخیر رسیده بود، در آغاز مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی این افزایش، نگرانی های سیاسی مربوط به بحران کره شمالی بوده است. سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر به دنبال خرید طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری در برابر تنش های سیاسی هستند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۹۷ دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه به کمتر از ۱۲۸۷ دلار رسید که این رقم پایین ترین قیمت از ۲۵ اوت بوده است.

ارزش دلار آمریکا امروز در برابر ین ژاپن و سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور، تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر مون جائه رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی خواهان فروپاشی کره شمالی نیست.

همچنین وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی، تهدید جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای نابودی کامل کره شمالی را رد کرد و گفت: این تهدیدات مانند پارس سگ است و پیونگ یانگ با این تهدیدات عقب نشینی نخواهد کرد.

ترامپ در سخنان روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که کره شمالی را به طور کامل نابود خواهد کرد، اگر آمریکا یا متحدانش هدف حمله قرار گیرند.

رهبر کره شمالی نیز در اظهارات بی سابقه ای هشدار داده است که شدیدترین تدابیر تلافی جویانه را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است.

در حالی که رشد اقتصادی منطقه یورو با افزایش روبرو شده و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته ولی ادامه روند نزولی تورم مانع از آن شده است که بانک مرکزی اروپا سیاست های انبساطی پولی را متوقف کند.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در اظهاراتی تاکید کرد، سیاست پولی ابزار درستی برای مقابله با عدم تعادل مالی در منطقه یورو نیست.

بانک مرکزی ژاپن نیز در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا سیاست های انبساطی پولی را همچنان بدون تغییر ادامه دهد تا به نرخ تورم ۲ درصدی دست یابد.

چین اعلام کرده است که تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را به طور قاطع اجرا خواهد کرد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با ۰.۷۳ درصد افزایش به بیش از ۸۴۶ تن رسیده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها