کامودیتی

در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند و با فراز و فرود مواجه شدند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،روزهای گذشته برای بازار انرژی بسیار خوشایند بود زیرا قیمت نفت با خبر کاهش تولیدات اوپک بالا رفت. این در حالی است که تاثیرات طوفان هم چنان بر گاز طبیعی دیده می شود و موجب افزایش قیمت این انرژی شده است.احتمال اینکه زغال سنگ در دهه های آینده به عنوان منبع اصلی انرژی قرار گیرد سبب امیدواری سرمایه گذاران شد.

این در حالی است که در بازار فلزات تنش ها هم چنان ادامه دارد.قیمت مس با افزایش نگرانی های سرمایه گذاران از رشد چین کاهش یافته و علیرغم تهدیدهای ترامپ در برابر کره جنوبی، قیمت طلا بالا رفته است؛ علاوه بر این کاهش تولیدات یک کارخانه مهم آلومینیوم در چین سبب افزایش قیمت این فلز شده است.در بازار کشاورزی نیز قیمت گندم کاهش یافت اما قیمت ذرت با افزایش میزان تقاضا سیر صعودی داشت.

نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: پس از اعلام اوپک از افزایش کاهش تولیدات، قیمت نفت خام به ۵۰.۳۹ دلار به ازای هر بشکه صعود کرد.

گاز طبیعی: در پی طوفان های ایرما و هاروی، قیمت گاز طبیعی در چهارمین هفته متوالی بالا رفت و به ۳.۱۴۷ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا رسید.

زغال سنگ: گزارشی حاکی از اینکه احتمالا زغال سنگ در دهه های آینده به عنوان منبع اصلی انرژی باشد موجب روزنه ای از امید برای سرمایه گذاران زغال سنگ شد.

بازار فلزات

مس: با افزایش نگرانی های سرمایه گذاران از رشد چین، قیمت مس سقوط کرد. 

فلزات گران بها: علیرغم تهدیدهای ترامپ در برابر کره جنوبی که باعث افزایش فعالیت های اقدامات نظامی می شود، قیمت طلا به ۱۳۱۱.۲۷ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

دیگر فلزات: کاهش تولیدات یک کارخانه مهم آلومینیوم در چین سبب افزایش قیمت این فلز شد.

بازار کشاورزی

گندم: قیمت گندم به ۴.۴۰ دلار سقوط کرد.

ذرت و سویا: با افزایش میزان تقاضا، قیمت ذرت ۳.۵۰ دلار به ازای هر پیمانه افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها