طی روزهای اخیر افت قیمت جهانی نفت از یکسو و انتشار اخباری مبنی بر افزایش موجودی انبارها از سوی دیگر تاثیرات بسیار زیادی را بر بازار آلومینیوم گذاشت و باعث افت قیمت این فلز شد، به‌طوری که روز گذشته این محصول در بازارهای جهانی با نرخ یک هزار و ۶۴۴ دلار در هر تن معامله شد و کاهش ۲/۴۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش شدید موجودی انبارهای این فلز در بورس فلزات لندن در اوایل ماه جولای موجب شد که ذهنیت عمومی معامله‌گران در این بازار به سمت رشد عرضه آلومینیوم در کوتاه مدت معطوف شود، این در حالی است که از اوایل سال ۲۰۱۴ تا‌کنون یعنی بیش از یک سال گذشته موجودی انبارهای این فلز نقره‌ای به‌صورت نسبی در حال کاهش بوده که این امر نشان از افزایش مستمر تقاضا دارد.

از طرفی هم کاهش مجدد خریدارها برای استفاده از موقعیت‌های خرید، باز‌هم قیمت این فلز را به میزان قابل‌توجهی کاهشی کرد. پس از آن، سقوط بهای نفت و تزریق یک جو تردید به بازارهای جهانی در کنار کاهش حجم تولید صنعتی چین و تضعیف دورنمای اقتصادی این کشور، قیمت این فلز را به سمت نزول قیمت‌ها سوق داد.

البته به اعتقاد کارشناسان، به دلیل کاهش موجودی انبارها و قرار داشتن در روزهای گرم سال، شاهد افزایش سنتی تقاضا خواهیم بود که در این صورت می‌توان به تثبیت نرخ این فلز نقره‌ای و احتمال افزایش قیمت آن امیدوار بود.

به اعتقاد کارشناسان جهانی بازار فلزات پایه، در حال حاضر آلومینیوم به کف قیمتی رسیده و بعید به نظر می رسد افت بیشتری را تجربه کند، همچنین وجود پیش‌بینی رشد اندک نماگرهای اقتصادی جهان در سال میلادی جاری و داده‌های آماری برخی قدرت‌های صنعتی از کاهش تولید و به تبع آن نبود افق روشن از چشم‌انداز اقتصاد جهان حداقل برای دوره میان‌مدت حکایت دارد. آگاهان اقتصادی افت قیمت‌ آلومینیوم در بازارهای کالایی جهان را ناشی از کاهش مصرف و نبود قدرت خرید عنوان کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها