طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی پس از اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت طلا که روز گذشته پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش همراه شد.

بر اساس این گزارش صخبت های یلن به گونه ای بوده است که احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را افزایش داده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته شده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۴ دلار رسیده استقیمت طلا روز گذشته با کاهش ۱.۳ درصدی روبرو شد که این میزان کاهش شدید در دو هفته اخیر بی سابقه بوده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کردبانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم،نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

پس از اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا افزایش یافت و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید. بهره اوراق قرضه آمریکا نیز امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است. به این ترتیب به نظر می رسد گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرودر نشست دسامبر بیشتر از قبل شده است.

این در شرایطی است که تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب افت شاخص سهام در بازارهای آسیایی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر هشدار داده است که هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی، مخرب و نابود کننده خواهد بود. البته ترامپ به این مساله اشاره کرده است که استفاده از نیروی نظامی نخستین گزینه واشنگتن برای مقابله با کره شمالی نخواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه سپتامبر با کاهش روبرو شده است. میزان فروش مسکن در آمریکا نیز طی ماه اوت به پایین ترین سطح در ۸ ماه اخیر رسیده است.

واردات خالص طلای چین از هنگ کنگ نیز طی ماه اوت با کاهش ۵۵ درصدی روبرو شده است. افزایش قیمت داخلی تاثیر منفی زیادی بر واردات طلای چین داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در ساعات آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشj.

منعبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها