• ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 12874
دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال موجب شده است تا ارزش دلار تقویت شده و قیمت طلا به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش روند نزولی قیمت طلا که از روز چهارشنبه آغاز شده، امروز نیز ادامه داشته است. قیمت طلا در مبادلات روز گذشته با بیشترین کاهش در دو سال اخیر روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۸۰ دلار رسیده که این پایین ترین قیمت از ۲۵ اوت به شمار می رود.

قیمت جهانی پالادیوم نیز برای نخستین بار از سال ۲۰۰۱ میلادی به بالاتر از سطح قیمت پلاتین رسیده است.

ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است. تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا تشدید شده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم، نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

وی همچنین تصریح کرد: فدرال رزرو باید تا دستیابی به نرخ تورم ۲ درصدی سیاست های انبساطی پولی را اجرا کند.

ادامه روند صعودی ارزش دلار در بازارهای بین المللی در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی سایر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا هستند.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در این باره تاکید کرد: به نظر من مقام های ارشد فدرال رزرو بر آمادگی این بانک برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تاکید خواهند کرد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از ۷۶ درصد رسیده است. این رقم یک ماه قبل به کمتر از ۲۰ درصد رسیده بود. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا حساسیت و واکنش نشان می دهد.

وی افزود: آمارهای امیدوار کننده و مثبت مربوط به سفارش کالاهای بادوام در آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

منبع: پایگاه اینترنتی رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها