طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده است تا قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با کاهش روبرو شود و به پایین ترین سطح خود در ۷ هفته اخیر برسد.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر رشد ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۷۶ دلار رسیده استقیمت طلا در نخستین لحظات مبادلات دوشنبه تا ۱۲۷۳ دلار در هر اونس نیز کاهش یافته بود که این رقم از اواسط اوت تاکنون بی سابقه بوده است.

قیمت جهانی طلا در ماه سپتامبر با کاهش ۲.۸ درصدی روبرو شده که این بدترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال ۲۰۱۷ به شمار می رود.

شاخص سهام در بازارهای آسیا اقیانوسیه امروز با افزایش ۰.۲ درصدی روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز بیش از ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به پیشنهاد رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور برای مذاکره با کره شمالی واکنش نشان داد.

وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «من به رکس تیلرسون، وزیر خارجه خارق‌العاده‌مان گفتم که با تلاش برای مذاکره با 'مرد موشکی کوچک' دارد وقتش را تلف می‌کند.»مرد موشکی لقبی است که ترامپ در توئیت‌های اخیر خود از آن برای اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استفاده می‌کند.

آمریکا روز شنبه نیز اعلام کرده بود که به طور مستقیم در حال ارتباط با کره شمالی درباره برنامه های موشکی و هسته ای این کشور است ولی پیونگ یانگ هیچ تمایلی برای مذاکره ندارد.

دونالد ترامپ قصد دارد تا ماه آینده نظر نهایی خود را درباره رئیس جدید فدرال رزرو اعلام کند.

هنوز اختلاف نظر زیادی بین مقام های ارشد فدرال رزرو بر سر افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده وجود دارد. در حالی که برخی مقام های ارشد فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر و افزایش ۳ بار دیگر نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ میلادی شده اند، از سوی دیگر برخی مقام های فدرال رزرو نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره در شرایط کنونی هشدار می دهند.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها