طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه بار دیگر با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۶۹ دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت طلا از اواسط اوت به شمار می رود.ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش ۰.۳ درصدی روبرو شده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز بیش از ۰.۲ درصد رشد داشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت های صنعتی آمریکا طی ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

کاخ سفید روز دوشنبه هر گونه مذاکره با کره شمالی را رد کرده است. دولت آمریکا اعلام کرد که تنها حاضر است درباره آزادی شهروندان خود که در کره شمالی در بازداشت هستند، مذاکره کند.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد، بانک مرکزی آمریکا باید برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر کاملا محتاط و مراقب باشد و همه جوانب آن را بسنجد. البته لزوما این مساله ضرورت ندارد که فدرال رزروبرای افزایش مجدد نرخ بهره منتظر افزایش نرخ تورم به ۲ درصد باشد.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۲ بار نرخ بهره را افزایش داده است و گمانه زنی ها نشان می دهد که احتمالا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته برخی مقام های فدرال رزرو نیز بر این باورند که سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا خود عامل مهمی در کاهش نرخ تورم بوده است.

برخی مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا نیز بر این باورند که سیاست های پولی انبساطی اروپا و برنامه خرید اوراق قرضه همچنان ادامه خواهد یافت. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که رشد بهره وری کارخانه های منطقه یورو در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود از اوایل ۲۰۱۱ میلادی رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها