• ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 12947
نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احتیاط فعالان بازار نفت به دلیل شکل گرفتن این برداشت که افزایش قیمت رخ داده در سه ماهه سوم امسال در سه ماهه پایانی سال دوام نخواهد یافت موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۲۶ سنت، معادل نیم درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در اوایل جلسه امروز تا زیر ۵۰ دلار افت داشت. قیمت نفت برنت هم امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

این کاهش قیمت به این دلیل رخ داده که فعالان بازار نگران اند افزایش قیمت رخ داده در سه ماهه سوم سال که قیمت نفت برنت را به بالاترین رقم از اواسط سال ۲۰۱۵ تاکنون رساند، در سه ماهه پایانی دوام نیابد.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «عوامل بنیادین بازار هنوز به اندازه کافی قوی نیست که بتواند از ادامه رشد قیمت پشتیبانی کند.»

تجار گفتند، در حال حاضر یک روند برقراری توازن مجدد در بازار در جریان است و این بدان معناست که تقاضا دیگر از میزان عرضه موجود کمتر نیست.این توازن مجدد نتیجه مصرف بالا و همچنین تلاش های اوپک و برخی دیگر از تولید کنندگان برای کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه از تولید خود از بازار بوده است.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز استرالیا گفت: «میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه اوت بالای ۱۰۰ درصد بود و میزان ذخایر نفت خام آمریکا اکنون چند ماهی است که رو به کاهش گذاشته است.»

اما افزایش میزان تولید نفت آمریکا که بخشی از توافق کاهش تولید نیست، مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

تولید نفت آمریکا در اواخر ماه سپتامبر به ۹.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از جولای ۲۰۱۷ تاکنون بود و فاصله چندانی با رقم ۹.۶۱ میلیون بشکه ثبت شده در ژوئن ۲۰۱۵ نداشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها