طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا و ادامه بحران در شبه جزیره کره با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه سپتامبر و اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو درباره وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلادر پایان مبادلات روز جمعه داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا گرچه در پایان مبادلات روز گذشته با افزایش روبرو شده ولی برای چهارمین هفته متوالی روندی نزولی را پشت سر گذاشته است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه سپتامبر با افت ۳۳ هزار فرصت شغلی روبرو شده که این در ۷ سال گذشته بی سابقه بوده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر باشد.

اظهارات ضد و نقیض مقام های ارشد فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده سرمایه گذاران بین المللی را بر سر دوراهی قرار داده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۷۶ دلار رسیده است.قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۰.۸ درصدی روبرو شده استقیمت طلا در سه هفته قبل نیز روندی نزولی را آغاز کرده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۹ درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۶.۷۹ دلار رسیده است. البته قیمت نقره در هفته ای که گذشت با افزایش ۰.۷ درصدی همراه بوده است.پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده به وجود آمده است.

البته نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته به ۴.۲ درصد کاهش یافته است. میزان دستمزدها در آمریکا نیز طی ماه سپتامبر ۰.۵ درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با رشد ۲.۹ درصدی روبرو شده است.

در حالی که اکثر مقام های ارشد فدرال ررزو آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر حمایت می کنند ولی هنوز برخی از مقام ها نسبت به این تصمیم مردد هستند.

نوسانات ارزش دلار در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته است. وضعیت بحرانی در شبه جزیره کره نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد. برخی منابع آگاه از آماده شدن کره شمالی برای شلیک یک موشک دوربرد دیگر خبر می دهند.

منبع:مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها