پلیمر

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته به رقم ۳۸ هزار و ۲۸۴ تن رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۵۴ هزار و ۸۷۶ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۱۱ هزار و ۶۵۵ تن رقم خورد.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت حجم عرضه ها با افزایش بسیار اندک به میزان یک هزار و ۴۶۱ تن روبه رو شد. البته حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل با کاهشی در حدود ۵ هزارتن روبه رو شد که می توان دلیل آن را کاهش عرضه برخی از پلیمرهای جذاب مانند پلی اتیلن های ترفتالات بطری و پلی پروپیلن های پایپ گرید دانست.

در همین حال در هفته گذشته حجم تقاضاها کاهش یافت، به این ترتیب در کل بیش از ۶۹ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد،همچنین ۲۸ گرید از ۷۲ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در هفته ای که گذشت پلی اتیلن های ترفتالات بطری تقاضای بالای داشتند، حجم عرضه ها ۴ هزار و ۷۵۲ تن و تقاضای آن هم برابر با ۳۰ هزار و ۷۸۹ تن رقم خورد. به این ترتیب گریدهای عرضه شده در این گروه کالایی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

از سوی دیگر با توجه به عرضه اندک پلی اتیلن سبک خطی، این کالا همچنان مورد توجه بازار بود، به طوری که با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد. به این ترتیب پلی اتیلن سبک خطی امیرکبیر و شازند با رقابت خریداری شدند و پلی اتیلن سبک خطی مهاباد با قیمت پایه داد و ستد شد. 

در همین حال گروه پلی اتیلن های سبک فیلم روندی متعادل داشتند، به طوری که گرید ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام با یک درصد افزایش قیمت روبه رو شد، به گفته معامله گران عرضه های بالا در این گروه سبب شده تا معاملات با تعادل همراه باشد.

البته بازار همچنان با کمبود پلی اتیلن سنگین اکستروژن روبه رو است. به طوری که عرضه های سلف پتروشیمی امیرکبیر با رقابت قیمتی معامله شدند، همچنین عرضه پتروشیمی ایلام نیز با رقابت مورد داد و ستد قرار گرفتند. به گفته معامله گران افزایش عرضه می تواند بازار این کالا را به تعادل برساند. در گروه پلی استایرن ها هم هفته گذشته شاهد رکود بازار بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها