• ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
  • کد خبر: 1304

پیشنهاد انجمن صنفی سیمان عرضه پایلوت دو محصول سیمان سفید و کلینکر خاکستری در تالار صادراتی و درصورت موفق بودن، عرضه سایر محصولات در این رینگ بوده است.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نعت سیمان در گفتگو با معدن24 با بیان این مطلب گفت: پیش بینی ما عرضه اولین محموله صادراتی در اواخر خرداد است.

وی به قیمت های سیمان در سال جاری اشاره کرد و افزود: پیش بینی ما افزایش 17 درصدی سیمان برای سال جاری است که تا اتمام مراحل آن و بررسی‌های ستاد تنظیم بازار و تایید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌خرداد ماه ابلاغ می شود.

برای تعیین قیمت های سیمان، انجمن صنفی سیمان کار کارشناشی انجام داده و علاوه بر این از تمامی شرکت های سیمانی خواسته شده تا افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده را برای سال جاری اعلام کنند از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد تا از یک موسسه مالی نیز در جهت قیمت گذاری استفاده کنیم.

وی افزود: با این وجود رشد 17 درصدی قیمت نسبت به سال قبل دیده می شود که این افزایش تنها هزینه های اضافه شده سالانه را پوشش داده و تا یک سال دیگر اجازه روی پا بودن این صنعت را به سیمانی ها می دهد.

شیخان تصریح کرد: سال گذشته نیز حدود 20 درصد به قیمت های سیمان اضافه شد که افزایش نرخ از 31 خرداد به کارخانه ها ابلاغ شد.

دبیر انجمن صنفی سیمان اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجمن سیمان که با جدیت آن را از سال قبل دنبال کرده و تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال خواهیم کرد، افزایش مصارف سیمان در بازار داخل است.

وی گفت: این اقدام با استفاده از روکش های بتنی در جاده های کشور ممکن شده که با پیگیری های به عمل آمده، 10 درصد جاده ها اکنون پوشش بتنی شده اند.

شیخان افزود: امیدواریم امسال و با تواقق هسته ای که پیش بینی می شود صورت گیرد، شاهد رونق اقتصاد کشور و افزایش ساخت و سازها و پروژه های عمرانی بود تا از این طریق رشد مصرف سیمان را شاهد باشیم.

وی به کاهش نزدیک به 5 درصدی تولید سیمان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: درحالی سیمانی ها سال گذشته نزدیک به 70 میلیون تن سیمان و حدود 72 میلیون تن کلینکر تولید کردند که امسال بترتیب در بخش سیمان رقم تولید به 66 میلیون تن و کلینکر به 70 میلیون تن تنزل پیدا کرد.

وی ادامه داد: این ارقام درحالی محقق شده که پیش بینی می شد تولید سیمان، 76 میلیون تن و تولید کلینکر ی بیش از 75 میلیون تن باشد.

گفتنی است، براساس امار منتشر شده از سوی انجمن صنفی کافرمایان سیمان، سال 93 تولید سیمان به 66 میلیون و 464 تن بوده است.

علاوه براین سیمانی ها در این مدت بالغ بر 70 میلیون و 89 هزار تن سیمان تولید کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها