طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع شبه جزیره کره و برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی با افزایش روبرو شده ولی تقویت ارزش دلار آمریکا نیز از سوی دیگر مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۸۶ دلار رسیده است که این قیمت بالاترین رکورد از ۲۹ سپتامبر به شمار می رود.

تازه ترین نظرسنجی ها و گمانه زنی ها نشان می دهد که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرودر نشست دسامبر را بیشتر کرده است. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و مانع بزرگی برای افزایش بیشترقیمت طلا بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در مبادلات امروز با افزایش روبرو شده است. یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا نیز در سخنانی تاکید کرد، بانک مرکزی اروپا باید از اوایل سال آینده برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد سرمایه گذاری در منطقه یورو طی ماه اکتبر فراتر از انتظارات افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

پیش بینی می شود صندوق بین المللی پول در گزارش این هفته خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را افزایش دهد که این مساله می تواند زمینه لازم برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان را فراهم کند.

تولیدات صنعتی آلمان نیز به بالاترین سطح خود در شش سال اخیر طی ماه اوت رسیده است. میزان هزینه های مصرفی دراقتصاد انگلیس نیز طی ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است.

این در حالی است که فعالیت در بخش خدمات چین طی ماه سپتامبر با کمترین رشد خود در ۲۱ ماه اخیر همراه شده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها