کراپ‌شده - مدیر عامل

مدیرعامل بورس کالای ایران از فعالیت ۴۰۰ شرکت خارجی در رینگ صادراتی بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه به طور معمول مشتریان بورس کالا متقاضی خرید کالای واسطه ای هستند، اظهار کرد: در حوزه مشتریان داخلی بالغ بر ۴ هزار مشتری فعال حضور دارند و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری در بورس کالای ایران رجیستر شده اند.

وی ادامه داد: مشتریان بورس کالا بیشتر در حوزه های مختلفی چون پتروشیمی، صنعتی، معدنی و کالای کشاورزی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل بورس کالای ایران از فعالیت ۴۰۰ شرکت خارجی در رینگ صادراتی بورس کالای ایران خبر داد و گفت: این شرکت ها، محصولات و فرآورده های نفتی چون قیر، گوگرد و ... را از رینگ صادراتی بورس کالای ایران خریداری می‌کنند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: باتوجه به ریسک های بسیار زیادی که متوجه قراردادهای دو جانبه تجار ایرانی و تجار خارجی است، بیشتر ترجیح خواهند داد که از یک بستر معاملاتی آماده و با مدیریت ریسک بهره مند شوند، از این‌رو بورس کالای ایران می تواند پاسخ مناسبی برای آنها باشد.

وی در خصوص میزان تاثیر بحث های کلان و متغیرهای سیاسی بر روی فعالیت بورس کالای ایران بیان کرد: بورس کالا در سال ۹۵ علی رغم مشکلات به وجود آمده درعرصه سیاسی توانست به ارزش ۸۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در معاملات کالا و اوراق بهادر مبتنی بر کالا دست یابد که این امر یک نوع رکود شکنی در فعالیت ۱۰سال اخیر بورس کالا در عرصه اقتصاد ایران محسوب می شود.

مدیرعامل بورس  کالای ایران با بیان اینکه معاملات بورس کالا، بیش از ۶.۵ درصد GPD ( تولید ناخالص داخلی) را به خود اختصاص داده که رقم بی سابقه ای است،بیان کرد: زیرساخت های موجود در بورس کالای ایران ضمن تسهیل تجارت در حوزه بین الملل، می تواند برای صادرات کالای منهای دامپینگ کمک رسان باشد.

وی تصریح کرد: بورس کالا بستر شفافی برای صادرات در بازارهای بین المللی محسوب می شود و برای واردات کالا و سیاست های تنظیم بازار نیز مثمر است، بنابراین از این طریق مطمئن خواهیم شد که در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در آینده با کمبود و یا مشکل روبرو نخواهیم شد.

مدیر عامل بورس کالای ایران اضافه کرد: معاملات بلند مدت و قراردادهای موکول به آینده نیز می تواند، راهکار مناسبی برای تنظیم بازار باشد.

سلطانی نژاد بیان کرد: معتقدم اگر بتوانیم بازار داخلی را به درستی و مستحکم تنظیم و روابط محکمی را در حوزه بازار کالا با کشورهای همسایه برقرار کنیم، در عرصه سیاسی از متغیرهای تاثیرگذار در امان بوده و یا حداقل ترین اثر را برخواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: اگر تجارت و اقتصادمان بر مبنای زیرساخت های مستحکمی شکل بگیرد، به راحتی متزلزل نخواهد شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان گفت: بورس کالای ایران هنوز کوچکترین اثر منفی از سخنان بیهوده ترامپ مشاهده نکرده و فکر می‌کنم که در آینده اتفاقی هم نیافتد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها