در این دیدار کاردار انگلیس بر اولویت دادن به بحث همکاری های دوجانبه بین بورس ها تاکید کرد و پذیرفت که زمینه های همکاری میان رییس سازمان بورس و همتای انگلیسی را فراهم آورد و همچنین رییس بورس های تحت نظارت سازمان ( اوراق بهادار و کالایی) را با همتایان انگلیسی خود بورس اوراق بهادار و بورس فلزات لندن مرتبط کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، آجی شارما کاردار و بن فندر معاون رییس هیئت نمایندگی سفارت انگلیس در دیدار با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر ضرورت همکاری های دوجانبه بازار سرمایه ایران و بورس لندن، خواهان تسهیل سرمایه گذاری خارجی در ایران شدند. این دیدار در محل سازمان بورس انجام شد و طرفین به بررسی فرصت های همکاری بازارهای سرمایه ایران و انگلیس پرداختند.

 شارما با اشاره به تجربه و پیشینه انگلیس در ابزارهای مالی خصوصا "فیوچرز" و "آپشن" امکان همکاری بازار سرمایه دو کشور را در این زمینه مطرح و اعلام آمادگی کرد که دستاوردهای کشورش را برای راه اندازی بورس ارز در ایران در اختیار سازمان بورس قرار دهد.

وی همچنین تقاضای دیدار میان مقامات نهادهای مالی ایران و انگلیس را مطرح کرده و افزود که زمینه های لازم برای این ملاقات را فراهم می آورد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با تشریح فرصت ها و پتانیسل های بازار سرمایه ایران، اقدامات صورت گرفته برای افزایش شفافیت در بازار و حاکمیت استاندارهای بین المللی مالی و حسابرسی بر شرکت های بورسی را تشریح کرد.

وی با توضیح اقدامات انجام شده برای همکاری با موسسات رتبه بندی بین المللی پیشنهاد کرد با توجه به سابقه همکاری شرکت فیچ در ایران، بار دیگر این همکاری ها از نو برقرار شود.

در این دیدار همچنین کاردار انگلیس بر اولویت دادن به بحث همکاری های دوجانبه بین بورس ها تاکید کرد و پذیرفت که زمینه های همکاری میان رییس سازمان بورس و همتای انگلیسی را فراهم آورد و همچنین رییس بورس های تحت نظارت سازمان ( اوراق بهادار و کالایی) را با همتایان انگلیسی خود بورس اوراق بهادار و بورس فلزات لندن مرتبط کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها