نفت

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، با ۴ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که به لطف تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش که موعد آن در مارس سال آینده به اتمام می رسد، قیمت نفت در بالای ۶۰ دلار تثبیت شده، بازار نفت امروز شرایط پایداری را شاهد است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، با ۴ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید و بیش از ۳۶ درصد نسبت به پایین ترین رقم های سال ۲۰۱۷ که در ژوئن گذشته به ثبت رسید رشد داشته است. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵ سنت افزایش به ۵۳ دلار و ۹۵ سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت:با توجه به اینکه تبعیت بالای اوپک از توافق کاهش تولید قبلا موجب تقویت قیمت ها شده بود، اظهارات ولیعهد عربستان که نشان می داد توافق تمدید خواهد شد، موجب تقویت بیشتر قیمت ها شد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به اضافه روسیه و ۹ تولید کننده دیگر توافق کرده اند که تولید روزانه نفت خود را حدود ۱.۸ میلیون بکشه در روز پایین بیاورند. این توافق در مارس ۲۰۱۸ منقضی می شود، اما عربستان و روسیه که رهبری تلاش ها برای مهار مازاد عرضه را بر عهده دارند، هر دو از تمدید مجدد توافق کاهش تولید حمایت کرده اند.

اوپک قرار است روز ۳۰ نوامبر در وین جلسه رسمی داشته باشد. هرپند اوپک و شرکایش تولید خود را محدود کرده اند، اما میزان تولید نفت آمریکا نسبت به اواسط سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است. در نتیجه، شکاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نسبت به نفت برنت به حدود ۶.۵ دلار رسیده و این موجب شده تا خرید نفت خام از آمریکا برای کشورهای دیگر جذاب تر شود.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها