گندم

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه زنجان جز چهار استانی است که طبق مصوبه دولت، گندم را به صورت آزمایشی از طریق بورس کالا معامله کرد، از اجرای موفقیت آمیز این طرح خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد ایزدی گفت: زنجان جز چهار استانی است که طبق مصوبه دولت گندم را به صورت آزمایشی از طریق بورس کالا معامله کرد و این طرح برای اولین بار در استان به خوبی اجرا شد و بیش از ۵۲ هزار تن از گندم کشاورزان زنجانی برای فروش در بورس کالا عرضه شد.

وی افزود: هر کیلو گندم که سال قبل هزار و ۲۷۰ تومان و ۵ ریال بود در سال جاری هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شد و قیمت عرضه گندم در بورس هم ۹۰۰ تومان بود.

ایزدی ادامه داد: طی سالجاری بیش از ۱۹۵ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شد که ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان معادل ۱۲۷میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع مطالبات گندمکاران زنجانی از شرکت غله ۲۵۳ میلیارد تومان است که تنها ۵۰ درصد معادل ۱۲۶ میلیارد تومان آن باقی مانده است و طی ماه جاری هر چه زودتر مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت:۱۲۰ هزارتن در سال مصرف گندم مردم استان زنجان است و طی سال  گذشته ۳۵۲ هزار تن گندم خریداری شد ولی امسال به علت کاهش باران خرید گندم در استان زنجان کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۵۲ هزارتن گندم برداشت شد که به علت سرمازدگی براساس پیش بینی ها امسال ۱۵۰ هزارتن کاهش داشت. ایزدی گندم تولیدی در استان زنجان در سالجاری را بسیار با کیفیت و خوب اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها