حجتی

وزیر کشاورزی گفت: امیدوارم که تا نیمه اول هفته آینده بیش از ۹۵ درصد طلب کشاورزان را بدهیم و طلب ۵ درصد دیگر هم تا قبل از پایان ماه پرداخت می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات وزارت کشاورزی در زمینه حل مشکلات باغداران در ارائه محصولاتشان به بازار گفت: نمی‌شود به طور کلی درباره این موضوعات صحبت کرد، در فصل برداشت هر محصولی، طبیعتا عرضه بر تقاضا پیشی می‌گیرد و مقداری افت قیمت پیش می آید.

وی افزود: امسال وضع ما در زمینه برداشت سیب درختی خیلی خوب است و خوشبختانه با تمهیداتی که از قبل پیش‌بینی شده، ما به طور غیرمستقیم یک یارانه صادراتی هم برای آن پیش بینی کردیم که به نوعی واردات موز را به صادرات سیب درختی گره زدیم و تعرفه‌ای ترجیحی برای آن قرار دادیم و امروز هم در جلسه هیئت دولت فاصله این تعرفه را معنادار و بیشتر کردیم تا از صادرات سیب درختی حمایت کرده باشیم.

وزیر کشاورزی تاکید کرد: اما درباره سیب‌های پادرختی که الان تصاویری از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باید گفت که همیشه کسانی بوده‌اند که این سیب‌ها را از باغداران می‌خریدند و کنار جاده تلنبار می‌کردند اما سیب مجلسی برای ارائه به بازار وارد سردخانه می‌شود.

حجتی ادامه داد: امروز یا حداکثر در روز شنبه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق در بورس عرضه می‌شود و امیدوارم که تا نیمه اول هفته آینده بیش از ۹۵ درصد طلب کشاورزان را بدهیم و آن ۵ درصد هم تا قبل از پایان ماه پرداخت می شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها