علی اکبری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فروش گندم از طریق بورس کالا طرح خوبی است. حداقل دستاورد اجرای طرح این است که ۶۰ تا ۷۰درصد از پول گندم سریع تر به دست کشاورزان خواهد رسید.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح فروش گندم از طریق بورس کالا گفت: خرید تضمینی گندم قانون است و تا قانون لغو نشود، دولت باید هر سال قیمت تضمینی را اعلام کند. البته  ساز وکارهای خرید گندم را می توان در روش های مختلف پیش بینی نمود. طرح فروش گندم از طریق  بورس کالا طرح خوبی است. حداقل دستاورد اجرای طرح این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد از پول گندم سریع تر به دست کشاورزان خواهد رسید و این به نفع آنها است.

وی در ادامه افزود: البته معتقدم صنف گندم کاران خود باید آن قدر توانمند باشد که بتواند مسئولیت عرضه گندم به بازار را برعهده بگیرد.برای این منظور گندم کاران و تولیدکنندگان، نیازمند تجهیزات و امکانات، حمایت های بانکی هستند .

 وی در ادامه در خصوص سیاست خرید تضمینی گندم گفت: صرف نظر از این موضوع که قیمت اعلامی از سوی دولت برای گندم از قیمت این کالا در بازارهای بین المللی بیشتر است، باید بپذیریم که گندم یک کالای استراتژیک است و باید  به آن به عنوان یک کالای راهبردی نگریست. به همین دلیل ورود و نظارت دولت در این حوزه یک امر ضروری است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار اوراق مرابحه به منظور تامین مطالبات کشاورزان گفت: برای ما اولویت اصلی پرداخت مطالبات کشاورزان است. حال با فروش اوراق یا تغییر اولویت از جایی دیگر، دولت باید مطالبات کشاورزان را تامین نماید.

منبع: برنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها