طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش اندکی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر نثبیت شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه با کاهش اندکی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز جمعه به ۱۲۹۲  دلار رسیده استقیمت طلا روز جمعه با ۱.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۹۶ دلار رسید که این بالاترین رقم در یک ماه اخیر بوده است. نگرانی ها نسبت به وضعیت طرح اصلاحات مالیاتی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با ۰.۳ درصد افزایش روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روشن شدن وضعیت برنامه اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار وقیمت جهانی طلا داشته باشد.

این بزرگترین اصلاحات مالیاتی در آمریکا از دهه ۱۹۸۰ میلادی به شمار می رود. گرچه کنگره با ایجاد تغییراتی، طرح اصلاحات مالیاتی را تصویب کرده است ولی بعید به نظر می رسد که این طرح به سادگی در سنا به تصویب برسد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش مالیات ها شاید موجب بهبود رشد و رونق اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت شود ولی در بلندمدت موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های این کشور خواهد شد .

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که ساخت و ساز مسکن در آمریکا در ماه اکتبر به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است.نگرانی های سیاسی در آلمان پس از ناکامی آنگلا مرکل برای تشکیل یک دولت ائتلافی بار دیگر افزایش یافته است.

رئیس بانک مرکزی اروپا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که اقتصاد منطقه یورو برای ادامه روند رشد و رونق به اجرای سیاست های انبساطی پولی نیاز دارد.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش روبرو شده است. طی ساعات آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان و آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

رئیس بانک مرکزی اروپا نیز امروز در کمیته اقتصادی پارلمان اروپا سخنرانی خواهد کردپیش بینی می شود وی درباره اوضاع اقتصادی منطقه یورو و سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا طی ماه های آینده صخبت کند.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها