معدن سرب

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: به دلیل ریسک زیاد در بخش معدن، بخش خصوصی زیاد وارد سرمایه گذاری‌ها نمی شود و درنتیجه برای کاهش ریسک، باید دولت در این موضوع ورود کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، مهدی کرباسیان ادامه داد: در حال حاضر در مناطق مختلفی مانند لرستان، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد طرح‌هایی تعریف شده اند که نیازمند استفاده از ابزار بورس برای توسعه آن‌ها و نیز ایجاد طرح‌های جدید است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به نقش بورس در توسعه کشور گفت: چاپ اوراق مشارکت ارزی و ریالی، صندوق پروژه فروش کل محصولات در بورس کالا و حمایت از شرکت های سهامی عام و پذیرش آن‌ها در بورس، به سلامت اقتصادی و توسعه کشور کمک می کند که بورس در این زمینه نقش پررنگی دارد.

کرباسیان ادامه داد: اگر خواستار توسعه سیستم بانکی هستیم، باید بورس ما جسورتر، باشهامت بیشتر و با تصمیم گیری بهتر کار خود را انجام دهد و باید دولت هم در این زمینه به کمک بورس آید. البته باید ریسک آن را هم بپذیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه معدنی ایران قبل از سال ۹۳، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: این عدد تقریبی است و پیش بینی ما این است که با اکتشافات جدید، این عدد می تواند به ۲ برابر برسد.

کرباسیان در پایان گفت: فعالیت های اکتشافی انجام شده تاکنون اغلب رو زمینی بوده است و بالاترین عمق معادن اکتشافی، ۳۰۰ متر است که به معادن زغال سنگ تعلق دارد.

منبع:ایمیدرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها