ورق فولاد

نگاهی به بازار ورق اروپا و چین نشان می دهد که قیمت ورق گرم در اروپا در ثبات مانده و بازار صادرات ورق گرم چین نیز رونقی ندارد.

ثبات قیمت ورق گرم در اروپا

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»قیمت پایین محصولات وارداتی به اروپا نتوانسته تاثیری در روند قیمت ورق گرم در بازار اروپا بگذارد و قیمت این محصول در بازار جنوب و شمال اروپا ثابت مانده است.

قیمت ورق گرم وارداتی به جنوب اروپا را ۵۰۰ تا ۵۱۰ یورو (۵۸۶-۵۹۸ دلار در تن) سی اف آر اعلام کرده که نسبت به هفته پیش ۵۰۰ تا ۵۲۵ یورو در تن کاهش داشته است. قیمت ورق گرم در بازار داخلی اروپا اخیرا ۴۹۰ تا ۵۲۰ یورو در تن تحویل درب کارخانه ثابت بود و تغییری نداشت.

دست اندرکاران می گویند افت قیمت ورق گرم در بازار وارداتی چندان نبود که بتواند تاثیری در قیمتهای بازار داخلی اروپا داشته باشد.

کسادی بازار صادرات ورق گرم چین

هفته گذشته ورق گرم صادراتی چین به دلیل محدودیت عرضه رشد قیمت داشت ولی فعالیت بازار صادرات با توجه به افزایش رقابت سایر کشورها ناچیز بود. قیمت کشورهای دیگر قدرت رقابت دارد  در آینده نزدیک تغییر جدی در بازار فولاد چین رخ نخواهد داد  در نتیجه بازار صادرات خیلی فعال نخواهد بود.

آخرین قیمت ورق گرم صادراتی ۵۶۰ تا ۵۶۵ دلار هر تن فوب شنیده شده که ۵ تا ۱۰ دلار رشد قیمت داشت. در بازار داخلی نیز قیمت تا ۶ دلار هر تن رشد داشت. افزایش قیمت های فوب فعالیت بازار صادرات را کسادتر کرد.

ورق گرم چین قدرت رقابت با محصول هند و روسیه را در بازار جنوب شرق آسیا ندارد. ورق گرم هند در ویتنام ۵۵۸ تا ۵۶۵ دلار هر تن سی اف آر است و محصول روسیه در ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار هر تن سی اف آر به کره جنوبی فروخته شده است. تا زمانی که قیمت های چین از نظر خریداران منطقی نگردد بازار صادرات کسادی خواهد داشت.

منبع: metal bulletin 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها