پتروشیمی

رکورد تولید صنعت پتروشیمی ایران در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ثبت جهشی ۹ درصدی از مرز ۳۱.۱ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»در طول هفت ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری در ایران تولید شده که از رشدی ۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال برخوردار است.

بر این اساس در هفت ماهه نخست امسال با ثبت یک رکورد جدید در حالی تولید محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ۳۱ میلیون تن افزایش یافته که پیش بینی می شود در ادامه رکوردشکنی های تولید، این نرخ تا پایان امسال به ۵۴ تا ۵۵ میلیون تن افزایش یابد.

از سوی دیگر رکورد جدید تولید در صنعت پتروشیمی درحالی رقم خورده که در طول هفت ماهه نخست امسال به دلیل تعمیرات پالایشگاه های گاز خوراک کمتری به صنایع پتروشیمی کشور عرضه شده است.

در ۲۱۷ روز نخست امسال همچنین حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران با ۱۳ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۱۳ میلیون تن و به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار رسیده است.

میزان فروش داخلی هم در این مدت به بیش از ۱۰ میلیون تن و به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که از نظر تناژ عرضه در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایشی حدود ۱۴ درصدی را تجربه می کند.در هفت ماهه نخست امسال مجموع تناژ محصولات صادراتی، فروش داخلی و عرضه بین مجتمعی به رقم بی سابقه ۲۳ میلیون تن به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر این مهر ماه امسال شرکت‌های پتروشیمی شیمی بافت، ارومیه، خراسان، کربن ایران، آریا ساسول، قائد بصیر، لابه و خارگ بالاترین درصد تولید نسبت به ظرفیت نصب شده را در بین کل شرکت‌های پتروشیمی کشور به خود اختصاص داده اند.

منبع:سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها