طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در حالی با افزایش روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران بین المللی به شدت محتاط هستند و منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو هستند که قرار است طی ساعات آینده منتشر شود.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۸۱ دلار رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا تقریبا به اهداف خود نزدیک شده و باید به مسیر خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه دهد.

وی پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده روندی صعودی خواهد داشت و نرخ بیکاری نیز به روند نزولی ادامه می دهد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه اکتبر با افزایش روبرو شده است.

به نظر می رسد ادامه نگرانی های سیاسی نسبت به مذاکرات برگزیت و همین طور چالش های صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت جدید، می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.صدر اعظم آلمان روز گذشته در اظهاراتی حمایت خود را از برگزاری انتخابات جدید اعلام کرده است. شاخص ارزش دلار آمریکا امروز چهارشنبه در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده است.

رشد شاخص سهام در بازارهای اروپا و آمریکا موجب شده است تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش همراه شود.

نتایج تازه ترین گزارش نشان می دهد که بازار جهانی پلاتین سال آینده با کمبود شدیدی روبرو خواهد شد. رشد تقاضای صنعتی و همین طور بخش جواهرات و کاهش تولید و عرضه جهانی ، مهمترین عوامل کمبود پلاتین در ماه های آینده خواهد بود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. آمارهای مربوط به نرخ تورم آلمان، سفارش کالاهای بادوام آمریکا قرار است منتشر شود.

انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاحد زیادی وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره را طی ماه های آینده روشن خواهد کرد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست دسامبر یک بار دیگرنرخ بهره را افزایش خواهد داد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها