سنگ آهن

بازار واردات سنگ آهن چین در ثبات است و فعالان بازار در حال بررسی روند آن هستند چرا که کاهش تولید به دلیل کنترل آلودگی هوا در شمال چین همچنان در جریان است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۶۳.۹۰ دلار هر تن خشک سی اف آر چین است و قرارداد سواپ دسامبر در بورس سنگاپور ۸۰ سنت رشد داشته و ۶۳.۶۵ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شده است.

بهبود حاشیه سود فولادسازان چینی از بازار این ماده اولیه حمایت کرده است. رشد قیمت های اخیر بازار سنگ آهن دور ازانتظار نبوده چرا که همیشه پس از مدتی روند نزولی بهبود قیمت های جزیی نیز اتفاق می افتد. کارخانه هایی که در شمال چین قرار ندارند و محدودیتی در تولید متوجه آنها نیست همچنان به خرید سنگ آهن و تولید فولاد ادامه می دهند چرا که حاشیه سود خوبی دارند.

بیلت در بازار نقدی چین ۵۷۷.۱۹ دلار هر تن درب انبار است که ۴.۵ دلار هر تن رشد روزانه داشته است.

واضح است که برنامه کاهش تولید فولاد شمال چین آنقدر گسترده نیست یا دست کم توسط کارخانه های سایر نقاط کشور این کاهش تولید جبران می شود. آنچه تجار سنگ آهن را کمی نگران کرده افزایش مصرف قراضه فولادسازان چینی است که سعی دارند با جایگزینی قراضه با سنگ آهن حجم تولید فولاد خود را بدون توجه به هزینه بالا ببرند.

منبع: platts

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها