«ایکس تری» همچنان مورد توجه خریداران است، به طوری که روز گذشته عرضه 380 تنی «ایکس تری» پتروشیمی امیرکبیر، 36 هزارتن تقاضا داشت تا قیمت پایه این کالا 4 هزار و 122 تومان بود که با نرخ 4 هزا رو 534 تومان توسط معامله گران خریداری شد.

رسول پناهی، کارشناس بازار پتروشیمی در این باره به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: با توجه به اینکه در فصل مصرف «ایکس تری» قرار داریم و حجم تولید پتروشیمی امیرکبیر کاهش یافته و پتروشیمی جم نیز «پایپ» تولید نمی کند، تقاضا به شدت افزایش یافته است، از این رو بیشتر مصرف کنندگان تقاضای بالایی به بازار پتروشیمی وارد کرده اند و قیمت نیز به تبع از تقاضا افزایش یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان می کند: علاوه بر افزایش تقاضا در بازار آزاد، روند قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی نیز مثبت است، از این رو معامله گران بیشتری وارد بازار محصولات پتروشیمی شده اند.

به گفته این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید کرد: روند صعودی قیمت ها در بازارهای جهانی سبب شده تا بیشتر معامله گران اطمینان بیشتری به رشد قیمت محصولات پتروشیمی در آینده ای نزدیک داشته باشند وبه همین دلیل حجم مبادلات در روزهای اخیر افزایش را نشان می دهد.

بنابراین گزارش، روز گذشته پلی اتیلن سبک فیلم، پلی پروپیلن شیمیایی، پلی پروپیلن فیلم، پلی پروپیلن نساجی، پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن ترفتالات بطری و پلی اتیلن سبک خطی نیز با استقبال خریداران مواجه شده و با قیمت هایی بالاتر از پایه معامله شدند.

در همین حال روز گذشته در حالی بیش از ۵۰ هزار تن ماده پلیمری ۱۳ تولید کننده مواد پلیمری راهی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شد که با استقبال حدود ۱۲۸ هزار تنی، ۳۸ هزار و ۳۷۶ تن به فروش رسید.

به این ترتیب در مجموع ۳۶ ماده پلیمری شرکت های پتروشیمی اروند، امیرکبیر، ایلام، آبادان، بندرامام، تندگویان، رجال، غدیر، لاله، مارون، مهر، پلی پروپیلن جم معامله شد.

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها