حجم معاملات رینگ پتروشیمی بورس کالای ایران با وجود افزایش قیمت های پایه، با رشد نسبت به هفته گذشته روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» بیشترین حجم خرید پس از رشد قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، مربوط به پلی اتیلن سنگین «ایکس تری» امیرکبیر و شازند بود. همچنین پلی اتیلن های سبک نیز با استقبال چشمگیر معامله گران در بورس کالای ایران روبه رو شدند.

سعید سلیمانی، مدیر کالایی کارگزاری آفتاب درخشان در گفت و گو با «پایگاه خبری بورس کالای ایران» در این باره گفت: با توجه به اعلام افزایش قیمت های پایه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انتظار می رفت معامله گران در مقابل افزایش نرخ ها مقاومت کنند و حجم کمتری از محصولات را خریداری کنند، اما خریداران افزایش قیمت ها را در اولین عرضه ها پذیرفتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی ها از روند قیمت محصولات پتروشیمی در بازار جهانی همچنان مثبت است، خریداران ترجیح دادند با وجود افزایش قیمت های پایه، تعداد زیادی از کالاها را خریداری کنند.

مدیر کالایی کارگزاری آفتاب درخشان با اشاره به اینکه فروشندگان محصولات پتروشیمی در بازار آزاد در روزهای اخیر با سردرگمی متاثر از افزایش قیمت های پایه روبه رو بوده اند، گفت: اکثر معامله گران قیمت های اعلامی خود را افزایش داده اند، اما هنوز بازار با سردرگمی همراه است و احتمال دارد برای رسیدن به آرامش و ثبات چند روز زمان نیاز باشد.

سلیمانی در پایان یادآور می شود: پیش بینی می شود قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به روند مثبت خود ادامه دهد، از سوی دیگر عدم کاهش قیمت ارز نیز در بازار داخل، اطمینان فعالان این حوزه را در خصوص رشد قیمت ها در هفته های آتی بیشتر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها