اقتصاد

تحلیلگران اینوستینگ در تازه ترین گزارش خود به بررسی ۵ رویداد مهم اقتصادی هفته جاری پرداخته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با گذشت یک هفته آرام از لحاظ انتشار آمارهای اقتصادی، در روزهای آینده شاهد رویدادهای مهم اقتصادی خواهیم بود.

بر اساس این گزارش اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا می تواند تاحد زیادی وضعیت نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده به خصوص نشست دسامبر را مشخص کند.

از سوی دیگر آمارهای درآمد و هزینه مصرفی بخش خصوصی آمریکا و همین طور نرخ تورم تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا خواهد داشت.در منطقه یورو نیز سرمایه گذاران منتظر اعلام آمارهای تورم هستند تا درباره سیاست های پولی و نرخ بهره بانک مرکزی اروپا گمانه زنی کنند.

آمارهای بخش صنعتی چین نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، این آمارها تاحد زیادی وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان را نشان خواهد داد.

نشست وزرای نفت اوپک نیز در هفته جاری برگزار خواهد شد، مهمترین نتیجه نشست آن خواهد بود که آیا وزرای نفت اوپک در خصوص ادامه کاهش تولید به توافق نهایی دست خواهند یافت یا نه.

یک: اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا از جمله رئیس فعلی و رئیس آتی می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد.جرومی پاول گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست فدرال رزرو قرار است سه شنبه در کمیته بانکی سنای آمریکا حاضر شود تا صلاحیت وی بررسی شود.روز چهارشنبه نیز جانت یلن در کمیته اقتصادی کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد. سایر مقام های ارشد فدرال رزرو نیز طی روزهای آتی صحبت می کنند.

دو: آمارهای درآمد شخصی و هزینه های مصرفی آمریکا در ماه اکتبر قرار است پنجشنبه منتشر شود. این آمارها تاثیر زیادی بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشتفدرال رزرو تلاش زیادی کرده است تا به هدف تورم ۲ درصدی دست یابد.

سه: آمارهای تورم اروپا در ماه نوامبر قرار است پنجشنبه اعلام شودپیش بینی ها نشان می دهد نرخ تورم اروپا در ماه نوامبر به ۱.۶ درصد رسیده است. این رقم در اکتبر به ۱.۴ درصد رسیده بود.

چهار:آمارهای بخش صنعت چین می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی بین المللی به خصوص آسیا داشته باشد.

پنج: نشست اوپک قرار است پنجشنبه در شهر وین برگزار شود. در این نشست مشخص خواهد شد که آیا توافق کاهش تولید تا پایان ۲۰۱۸ تمدید می شود یا نه. اعتبار توافق فعلی تا پایان مارس آینده خواهد بود.

منبع:پایگاه اینترنتی اینوستینگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها