حجم معاملات محصولات شیمیایی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش روبه رو بود، به طوری که اسید سولفوریک پتروشیمی رازی، جوش شیرین و کربنات سدیم سبک پتروشیمی شیراز و دی اتیل هگزانول، منو اتیلن گلایکول و ایزوبوتانول پتروشیمی شازند با رقابت از سوی کارگزاران خریداری شدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» در همین حال عرضه ۳۳۰ تنی منواتیلن گلایکول با تقاضای ۳۹۶ تنی روبه رو شد. این کالا با قیمت پایه ۲ هزار و ۳۵۵ تومان عرضه شده بود که با میانگین قیمت۲ هزار و ۳۷۱ تومان خریداری شد. منو اتیلن گلایکول مارون و فرسا شیمی هم در این روز با قیمت پایه معامله شدند. عرضه ایزوبوتانول ۲۲۰ تن بود که ۲۶۴ تن تقاضا داشت و با رقابت اندک یعنی ۲ هزار و ۳۳۷ تومان معامله شد.

میثم باقری، مدیر کالایی پگاه یاوران نوین در این باره می گوید: عرضه های پتروشیمی شازند جوابگوی نیاز بازار در این روز نبود، از این رو معامله گران با توجه به تاثیرپذیری از افزایش قیمت های جهانی و نرخ دلار ترجیح دادند برای محصولات شازند رقابت کردند.

بنابر این گزارش، دی اتیل هگزانول شازند هم هفته گذشته عرضه ای معادل یک هزار و ۳۲۰ تن داشت که معامله گران برای خرید آن تقاضای ۲ هزار و ۶۸ تنی ثبت کردند. به این ترتیب میانگین قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۹۲۴ تومان بود.

همچنین در این روز اسیدسولفوریک رازی هم تقاضای بالایی داشت به طوری که عرضه ۵۰۰ تنی این کالا ۲ هزار و ۹۰ تن تقاضا داشت و با سقف قیمت یعنی ۴۸۰ تومان معامله شد، نرخ پایه این کالا ۲۴۰ تومان در هر کیلو بود. به گفته کارشناسان بازار شیمیایی قیمت جهانی اسیدسولفوریک روندی صعودی در پیش گرفته است.

جوش شیرین هم در هفته گذشته با قیمت ۱۲۹۰ تومان در رقابت توسط معامله گران خریداری شد، نرخ پایه این کالا ۱۱۹۵ تومان بود، برای عرضه ۵۰۰ تنی جوش شیرین، معامله گران یک هزار و ۱۵۰ تن تقاضا ثبت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها