طلای نقدی

در هفته گذشته تعادل قیمت در اونس طلا و طلا داخلی وجود داشت و حرکات کاملا کنترل شده بود، از سوی دیگر حراج سکه از سوی بانک مرکزی تاثیر خاصی در تقاضای طلا نداشت به طوری که همچنان در بازار داخل با افزایش قیمت روبرو بودیم و ابشده نقدی روند افزایشی داشت و سکه نقدی با رسیدن به حمایت خود با رشد ۳۰ هزارتومان روبرو شد.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»در تحلیل قبلی، طلا با توجه به حمایت و مقاومت های نزدیک و اصلی واکنش خوبی نشان داد و با عدم شکست ۱۲۹۹ دلار و پایداری در زیر ۱۲۹۲ دلار  با کاهش قیمت تا سطح ۱۲۷۰ دلار همراه بودیم و سپس با رویت دامنه ۱۲۷۰ دلار با افزایش شارپی در پایان هفته در دامنه ۱۲۸۵ دلار قیمت خورد. انتظار می رود که در هفته جاری قیمت باز هم در بازه حمایت و مقاومت اصلی به نوسان خود ادامه دهد و همچنان در حال جذب سفارشات و خسته کردن معامله گران میان رده است.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۲۹۲ - ۱۲۹۶

دامنه مقاومتی دور: ۱۳۰۰ - ۱۳۰۶

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۲۷۵ - ۱۲۷۰

دامنه حمایتی دور: ۱۲۶۵ - ۱۲۶۰

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت توانایی پایداری در بالای سطح حمایت نزدیک ۱۲۷۰ دلاری داشته باشد، احتمال افزایش قیمت در هفته جاری برای رویت دامنه مقاومت نزدیک و دور را داراست. و شکست مقاومت دور افزایش بیشتر قیمت و خروج از دامنه فعلی را امکان پذیر می سازد.

سناریو کاهشی: در حالت فعلی تمایلات کاهشی را داریم و با شکست حمایت نزدیک می تواند به سمت حمایت دور هدایت شود، و تا زمانی که در بالای ۱۲۷۰ باشد تمایلات کاهشی به صعودی تبدیل خواهد شد.

سناریو های برگشتی

حالت اول: در حال اول قیمت با رویت دامنه ۱۲۹۲ الی ۱۲۹۶ با عدم شکست ۱۲۹۹ می تواند مورد برگشت قرار گیرد و این برگشت اهدافی شامل حمایت نزدیک و دور را دارد.

حالت دوم: چنانچه که قیمت با شکست ۱۲۹۹ و نامعتبر کردن حالت اول برگشتی با رویت دامنه ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۶ مواجه شود انتظار می رود که قیمت با عدم شکست ۱۳۰۶ مورد برگشت و کاهش قرار گیرد و اهداف این برگشت شامل مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت نزدیک و دور است.

حالت سوم: در این سناریو با شکست حمایت ۱۲۷۰ شکل میگیرد و سپس با رویت دامنه ۱۲۶۵ الی ۱۲۶۰ با عدم شکست ۱۲۶۰ می تواند مورد تقاضا قرار گیرد و احتمال افزایش قیمت به سمت دامنه های ۱۲۷۰ - ۱۲۷۵ -۱۲۸۰ - ۱۲۸۵ و ۱۲۹۰ دلاری هدایت شود.

تحلیل آبشده طلا نقدی در هفته جاری

در هفته گذشته قیمت با پایداری در بالای سطح حمایت نزدیک خود توانست با شکست سطح مقاومت نزدیک به سمت مقاومت اصلی هدایت شود و در حال حاضر با تشکیل مقاومت نزدیک جدید خود در حال نوسان است و سطح مقاومت اصلی بالاتر قرار گرفته است و سطح های که می تواند مورد برگشت قرار گیرد دامنه های مقاومت و حمایت نزدیک است که با رویت و عدم شکست کاهش به سمت دامنه دیگر  را ایفا می کند.و تمایلات همچنان صعودی است و با شکست سطح حمایت دور می تواند از حالت تمایلات صعودی خارج شود.و در نمودار قیمت با فشردگی بالا می رود و با توجه به علم تکنیکال باید منتظر یک حرکت شارپی باشیم و با شکست مقاومت و یا حمایت.

دامنه مقاومت دور: ۵۶۸ - ۵۶۶ هزارتومان

دامنه مقاومت نزدیک: ۵۶۳ - ۵۶۱ هزارتومان

دامنه حمایت دور: ۵۴۵ - ۵۴۲ هزارتومان

دامنه حمایت نزدیک: ۵۵۴ - ۵۵۰ هزار تومان

سناریوهای احتمالی آبشده نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: دیده می شود که قیمت با پایداری در بالای ۵۵۸ هزارتومان که حمایت میانی است بتواند به سمت مقاومت دور حرکت کند و با شکست مقاومت دور می تواند با افزایش بیشتری به سمت ۵۷۰ الی ۵۷۵ هزارتومان حرکت کند.

سناریو کاهشی: در صورتی که سطح مقاومت نزدیک ۵۶۳ هزارتومان شکسته نشود و با شکست نزولی ۵۵۸ هزارتومان می تواند به سمت حمایت نزدیک  و دور هدایت شود.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت در محدوده مقاومت دور قرار گیرد و توانایی شکست آن را نداشته باشد سپس به سمت مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت نزدیک حرکت کند.

حالت دوم: چنانچه با شکل گیری سناریو کاهشی یا حالت اول برگشتی به سمت دامنه حمایت نزدیک حرکت کند، و با عدم شکست سطح ۵۵۰ هزار تومان می تواند مورد برگشت قرار گیرد و به سمت مقاومت نزدیک و سپس دور هدایت شود.

حالت سوم: چنانچه درستور خریدی در محدوده حمایت نزدیک وجود نداشته باشد قیمت به سمت حمایت دور هدایت می شود و با قرار گیری در آن دامنه و عدم شکست ۵۴۲ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت دامنه های شکسته شده حمایت نزدیک و مقاومت ها هدایت می شود.

تحلیل آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

در هفته گذشته قیمت با توجه به شکست مقاومت نزدیک خود به سمت مقاومت دور حرکت کرده و در محدوده مقاومت دور با عرضه روبرو شد که این امر توانست از رشد بیشتر قیمت جلوگیری کند. و دیده می شود مقاومت قوی در این محدوده وجود دارد و چنانچه شکسته شود افزایش شارپی قیمت به سمت مقاومت های بالاتری وجود دارد.

مقاومت نزدیک: ۵۶۹ - ۵۶۷ هزارتومان

مقاومت دور: ۵۷۶ - ۵۷۴ هزارتومان

حمایت نزدیک: ۵۶۴ - ۵۶۱ هزارتومان

حمایت دور: ۵۵۷ - ۵۵۵ هزارتومان

سناریوهای احتمالی آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: در حال حاضر قیمت برای افزایش بیشتر به شکست مقاومت نزدیک نیاز دارد و سپس با هدف رسیدن به مقاومت دور که در دامنه ۵۷۶ الی ۵۷۴ هزارتومان است تلاش می کند.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت مقاومت نزدیک که در دامنه ۵۶۷ الی ۵۶۹ هزارتومان است توانایی شکست آن را نداشته باشد احتمال کاهش قیمت به سمت حمایت نزدیکی که در محدوده ۵۶۴ الی ۵۶۱ هزارتومان است هدایت می شود و در صورت پتانسیل بیشتر با رویت دامنه حمایت دور مواجه است.

سناریو های برگشتی

حالت اول: در صورتی که قیمت با سناریو کاهشی بتواند با رویت دامنه حمایت نزدیک مواجه شود احتمال برگشت قیمت با عدم شکست سطح۵۶۱ هزارتومان به سمت مقاومت نزدیک و دور هدایت می شود.

حالت دوم: در صورتی که توانایی برگشت از حمایت نزدیک را نداشته باشد و با شکست آن به سمت حمایت دور هدایت می شود و با رویت حمایت دور و عدم شکست سطح ۵۵۵ هزارتومان احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت نزدیک شکسته شده و مقاومت های نزدیک و دور وجود دارد.

حالت سوم: در صورتی که قیمت در محدوده مقاومت دور قرار گیرد با عدم شکست ان احتمال برگشت قیمت وجود دارد، اما شایان ذکر است که این حالت با توجه به اینکه از گذشته سطح قیمتی آن به دست آمده است احتمال نامعتبر شدن ان وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

با توجه به تحلیل های گذشته با چند سناریو مواجه بودیم که سناریو اولی که شکل گرفت کاهش قیمت با شکست ۱۴۰۰۰۰۰ و سپس با رویت دامنه ۱۳۸۰۰۰۰ به هدف اول ۱۴۱۰۰۰۰ خود رسید و سپس در هفته گذشته با توجه به سناریو برگشتی که با رویت حمایت نزدیکی که در محدوده ۱۳۷۵۰۰۰ مورد افزایش تا دامنه ۱۳۹۸۰۰۰ وجود داشت و سپس با رویت دامنه مقاومت نزدیک به سمت حمایت اصلی که در محدوده ۱۳۴۵۰۰۰ بود کاهش پیدا کرد که باز هم با سناریو که در نظر داشتیم مواجه شد و سپس با عدم شکست ۱۳۴۵۰۰۰ توانست به دامنه ۱۳۸۵۰۰۰ بازگردد. طی این دو هفته بانک مرکزی تلاش خود را برای کاهش قیمت کرد اما بی نتیجه بود و دیده می شود باید عرضه بیشتری صورت گیرد تا با کاهش تقاضا و درنتیجه کاهش قیمت روبرو باشیم. اما در حرکات قیمتی شکست ۱۳۴۵۰۰۰ عرضه اولیه را تایدی می کند و سپس قیمت به نظر میرسد در دامنه ۱۳۰۰۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰۰۰ شناور باشد.

دامنه مقاومت نزدیک: ۱۳۹۸۰۰۰ - ۱۳۹۴۰۰۰

دامنه مقاومت دور: ۱۴۲۴۰۰۰ - ۱۴۲۰۰۰۰

دامنه حمایت نزدیک: ۱۳۵۸۰۰۰ - ۱۳۵۲۰۰۰

دامنه حمایت دور: ۱۳۴۰۰۰۰ - ۱۳۳۶۰۰۰

سناریو های احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت توانایی پایداری بالای ۱۳۷۵۰۰۰ و شکست مقاومت میانی ۱۳۸۵۰۰۰ را دارا باشد احتمال افزایش قیمت به سمت مقاومت نزدیک و سپس مقاومت دور وجود دارد.

سناریو کاهشی: در این سناریو باید نشان دهد که مقاومت ۱۳۸۵۰۰۰ مهم است و با عدم شکست ان و شکست نزولی حمایت ۱۳۷۵۰۰۰ به کاهش به سمت حمایت نزدیک و دور هدایت می شود.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه بار دیگر قیمت با مقاومت نزدیک روبرو شود با عدم شکست ۱۴۰۰۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۳۸۵۰۰۰ - ۱۳۸۰۰۰۰ و حمایت نزدیک و دور وجود دارد.

حالت دوم: در صورتی که دستور عرضه ای در مقاومت نزدیک وجود نداشته باشد قیمت با شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت می کند و سپس با رویت مقاومت دور احتمال کاهش قیمت وجود دارد وبا عدم شکست آن اهداف شامل مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت دور و نزدیک خواهد بود.

حالت سوم: رویت دامنه حمایت نزدیک با عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت نزدیک و دور وجود دارد. و اما در صورت شکست شدن حمایت نزدیک قیمت به سمت حمایت دور حرکت می کند که در صورت رویت محدوده حمایت دور احتمال برگشت قیمت با عدم شکست ۱۳۳۶۰۰۰ وجود دارد و اهداف شامل حمایت شکسته شده نزدیک و مقاومت ها هستند.

منبع:طلاچارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها