سعیدی

معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با راه اندازی صندوق دارایی های ارزی، آشفتگی های این بازار خاتمه می یابد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی سعیدی در خصوص راه اندازی صندوق ارزی و تفاوت آن با بورس ارز اظهار کرد: صندوق دارایی‌های ارزی نوعی از صندوق سپرده کالا است که بیشترین شباهت را به صندوق طلا دارد و با راه اندازی این صندوق، به آشفتگی های بازار ارز خاتمه داده می شود.
وی بیان کرد: اکنون سرمایه داران برای سرمایه گذاری در ارز به دلالان و بازار آزاد مراجعه کرده و با خرید و حبس ارز نزد خویش، تشنجی را در بازار ایجاد می کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران با مشارکت در صندوق ارز علاوه بر اینکه نوسانات ارز را می توانند تجربه کنند از سودی که بانک سپرده های ارزی ارائه می کند هم بهره مند شده و به این طریق فعالیت آنها متضرر نخواهد شد.
سعیدی اذعان کرد: صندوق ارز پشتوانه سرمایه گذاران است و پس از مشارکت سرمایه داران در این صندوق، ارز مجدد در حساب بانکی سپرده گذاری شده و  در بازار ارز باقی می ماند و این امر سبب شده که تعادل بازار ارز بر انگیخته نشود.
وی با بیان اینکه راه اندازی بورس ارز و صندوق ارزی یک بسته کلی بوده و انجام آن ضرورت دارد، افزود: هم اکنون، در حال  مذاکره با بانک مرکزی هستیم تا تحولی را در بازار ارز به وجود آوریم.

سعیدی، با اشاره به اینکه بانک مرکزی  تک نرخی شدن ارز را از ملزومات بورس ارز می داند، گفت بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا قراردادهای  آتی و تک نرخی شدن ارز را انجام دهد .

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها