شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۵ و ۱۲ آذرماه نشان می دهد که این کالاها با افت و خیز قیمت روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به متانول با ۴.۹ درصد رشد است. این کالا از یک هزارو ۲۲۹ تومان به یک هزار و ۲۹۰ تومان رسید.

در رتبه بعدی استایرن منومر با ۳.۳ درصد رشد قرار دارد، این کالا از رقم ۴ هزار و ۸۷۱ تومان به ۵ هزار و ۳۶ تومان رسیده است.

همچنین در ادامه منواتیلن گلایکول با ۱.۸ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، دی اتیلن گلایکول هم ۱.۲ درصد نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشت، به طوری که از رقم ۳ هزار و ۱۸۶ تومان به ۳ هزار و ۲۲۷ تومان رسیده است.

در گروه گازها هم پروپان با ۲.۹ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل به ۲ هزار و ۲۲۷ تومان رسید.

همچنین اسیدترفتالیک هم نسبت به هفته قبل ۱.۲ درصد رشد قیمت داشت، در ادامه پارازایلین، اورتوزایلین، زایلین مخلوط و بنزن هم روندی افزایشی داشتند.

کاهش قیمت ها

در همین حال تعدادی از محصولات شیمیایی نیز روندی کاهشی داشتند، به طوری که در صدر آنها اوره پریل با ۱۲.۸ درصد افت قرار دارد، این کالا به میزان ۱۳۶ تومان افت قیمت داشت. در رتبه دوم  اوره صنعتی با ۹ درصد افت نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا به رقم ۸۴۹ تومان رسیده است. 

همچنین سودمایع نیز با ۳.۴ درصد افت نسبت به هفته قبل به رقم یک هزار و ۲۹۹ تومان رسید. آروماتیک سنگین، کریستال ملامین، تولوئن دی ایزوسیانات نیز روندی کاهشی داشتند.

در گروه گازها هم بوتان و گاز مایع صنعتی روندی نزولی داشته و با افت قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

در همین حال قیمت دلار در محاسبه نرخ پایه محصولات شیمیایی از ۴ هزار و ۹۷ تومان در هفته قبل به ۴ هزار و ۱۱۲ تومان در هفته جاری رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها