زعفران

عضو شورای ملی زعفران ایران قیمت طلای سرخ ایران در بازار جهانی را با ثبات دانست و اظهار داشت: هم اکنون قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم طلای سرخ ایران در بازار جهانی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»علی حسینی درباره قیمت این محصول در بازار داخلی نیز گفت: قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار داخلی سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بر اساس کیفیت آن متغییر است.

وی ادامه داد: قیمت این محصول در ماه های اخیر با اندکی کاهش در بازار داخلی و خارجی روبه رو بوده است که با توجه به قرارگیری در فصل برداشت اتفاق قابل پیش بینی و طبیعی بود.

حسینی با تاکید بر اینکه شتاب صادرات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: کاهش شتاب صادرات به دلیل افزایش موانع بانکی و انتقال پول است که تجار زعفران را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.

به گفته عضو شواری ملی زعفران ایران؛ بلوکه شدن پول در بانک های خارجی مشکل جدیدی است که تجار را دچار نگرانی کرده و ریسک صادرات را افزایش داده است.

حسینی افزایش هزینه حمل و نقل را از دیگر مشکلات پیش روی صادرات زعفران در سالجاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت دلار افزایش یافته و بیشتر کشورهای هدف صادراتی زعفران نیز فاصله زیادی با ایران دارند هزینه حمل و نقل برای تجار بسیار بالا رفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تعلل گمرک در اعلام آمار دقیق صادرات با وجود برخورداری از نرم افزار روز موضوع دیگری است که موجبات سرگردانی تجار و عدم امکان برنامه و تنظیم صادرات زعفران را فراهم کرده است.

عضو شواری ملی زعفران ایران با تاکید بر اینکه میزان تولید زعفران نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان کامل فصل برداشت زعفران میزان تولید به بیش از ۳۰۰ تن برسد که تفاوت چندانی با تولید سال گذشته ندارد.

حسینی در پایان خواستار توجه دولت به رفع مشکلات پیش روی صادرات زعفران به عنوان یکی از محصولات ارز آور و و مزیت دار کشور شد و نسبت به آینده بازار این محصول ابزار نگرانی کرد.

​منبع:اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها