• ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 14474
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت نفت روز جمعه به لطف افزایش تقاضای چین و احتمال بروز یک اعتصاب نفتی در بزرگترین صادر کننده نفت آفریقا با افزایش تقریبا ۲ درصدی مواجه بود.

اما قیمت نفت خام آمریکا در مجموع معاملات هفتگی افت ۱.۷ درصدی را شاهد بود و نفت برنت هم به دلیل نگرانی ها از افزایش تولید آمریکا که موجب تضعیف توافق کاهش تولید شده، نیم درصد افت کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۶۷ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۳۶ سنت رسید.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد میزان واردات نفت این کشور به ۹.۰۱ میلیون بشکه در روز رسیده که دومین قم بالای واردات نفت در تاریخ این کشور است.

جان ماکالوسو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت:ما آمارهای خوبی از واردات چین داریم... بخش زیادی از این افزایش واردات از عربستان نبوده است. در عوض این ایران، روسیه و آمریکا هستند که دارند بخشی از این رشد تقاضا را تامین می کنند.

این میزان تقاضا موجب خواهد شد که چین با پیشی گرفتن از آمریکا در سال جاری میلادی به بزرگترین وارد کننده نفت جهان تبدیل شود.

بانک آمریکایی جفریز پیش بینی کرده که تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت و تقریبا ۱۰ درصد از این رشد به چین تعلق خواهد داشت.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت گفت: به طور کلی، وضعیت بازار بهتر از گذشته است.» وی افزود، احتمال وقوع یک اعتصاب در اواخر ماه جاری در نیجریه نیز دیگر عامل تقویت قیمت نفت بوده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها