پتروشیمی

مدیر عامل پتروشیمی گروه انتخاب از عرضه محصول پلی استایرن انبساطی در بورس کالا خبر داد و گفت: راه اندازی پتروشیمی پلی استایرن انتخاب با سرمایه گذاری ۱۰۰درصدی بخش خصوصی علاوه بر تامین کل نیاز کشور، امکان خودکفایی از واردات این محصول را مهیا کرده و ایران را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان این محصول در دنیا تبدیل کرده است

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»مهران تربیت، مدیرعامل پتروشیمی گروه انتخاب با بیان اینکه به منظور استفاده از پتانسیل های مناسب بورس کالا اقدام به پذیرش محصول پلی استایرن انبساطی کرده ایم ،گفت: با توجه به امکان تامین کل مصرف کشور و همچنین پتانسیل های بالای صادرات این محصول و همچنین جلوگیری از حضور واسطه ها و افزایش کاذب قیمت محصول اقدام به پذیرش آن در بورس کالا شد.

وی افزود: با این اتفاق امکان عرضه با قیمت شفاف و رقابتی به مصرف کنندگان واقعی نهایی وجود داشته و همچنین ارتباط مستقیم شرکت با مصرف کنندگان نهایی و دریافت نظرات بهبود آنها در کیفیت و بهینه کردن قیمت مدنظر، از جمله منافع اقتصادی این اقدام است.

به گفته وی بهره مندی از تسویه نقدی و دریافت وجه کالا از طرف اتاق مبادلات بورس کالا اطمینان بهتری برای شرکت پدید می آورد.

مدیرعامل پتروشیمی انتخاب با اشاره به ظرفیت۲۵۰ هزار تنی این مجتمع در سال خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت تولیدی  این شرکت و تاکید بر فعالیت واحدهای پایین دستی پتروشیمی؛ فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تامین نیاز داخل در خصوص محصول EPS کاملاً برآورده شده است.

تربیت با بیان اینکه این شرکت توانایی تامین  کل مصرف کشور از گریدهای بسوز و نسوز را داراست، تصریح کرد: در حال حاضر نیاز کشور به محصول پلی استایرن انبساطی در مجموع گریدهای بسوز و نسوز ۸۰ هزار تن است که کاملاً توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.

وی افزود: با راه اندازی پتروشیمی پلی استایرن انتخاب که سرمایه گذاری آن صد در صد توسط بخش خصوصی انجام شده علاوه بر تامین کل نیاز کشور، از واردات این محصول خود کفاشده  و بجای وارد کننده این محصول به یکی از بزرگترین صادر کنندگان دنیا تبدیل شده ایم.

به گفته تربیت در حال حاضر امکان صادرات حدود ۷۰ درصد  ظرفیت تولید این شرکت علاوه بر تامین مصرف کامل کشور وجود دارد و این امر نیازمند سیاست گذاری و حمایت لازم  ارگانهای و متولیان دولتی در جهت حمایت از سرمایه گذاری در این صنعت و صادرات کالای آن برای ارزآوری بالا و جلوگیری از خام فروشی تولید کننده منومراستایرن است.

مدیرعامل پتروشیمی انتخاب خاطرنشان کرد: تلاش می شود کل تولید منواستایرن در داخل کشور به جای خام فروشی به محصول با ارزش افزوده بالاتر تبدیل و به دنیا صادر شود.

منبع:سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها