Sena-IMG_9191.jpgسخنگوی شرکت بورس کالای ایران از راه اندازی سراسری سامانه جامع معاملات الکترونیکی(TTS) از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه امکان دسترسی به کلیه معاملات بورس کالا برای همه کارگزاران در کشور فراهم می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به گفته حامد سلطانی نژاد از روز شنبه هفته آینده ۲۵ مهرماه سامانه جامع معاملات الکترونیکی (TTS) بورس کالا در سراسر کشور راه اندازی می شود.

وی با اعلام این خبر افزود: با راه اندازی این سامانه امکان دسترسی به تمام معاملات از طریق این سامانه به طور همزمان فراهم و در عین حال کارگزاری‌ها می توانند از تابلوی معاملاتی بورس کالا در هر یک از دفاتر خود برخوردار شوند.

مدیر عامل بورس کالا (IME) از مزایای این سامانه سخن گفت و افزود: با راه اندازی سامانه جامع معاملات الکترونیکی، هر یک از کارگزاران می‌توانند از طریق تالارهای معاملاتی یا دفاتر خود در سراسر کشور پس از اتصال به هسته اصلی معاملات بورس کالا، سفارش های خود را به طور همزمان وارد سامانه معاملات کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه TTS به منزله دسترسی کل کشور به بورس کالا است، عنوان کرد: با این سامانه امکان معامله هر کالایی همواره برای تمام ایستگاههای معاملاتی کارگزاری ها فراهم بوده و علاوه بر سرعت بخشیدن به روند دادوستدها ، باعث دسترسی آسان تر معامله‌گران به سامانه معاملات بورس کالا خواهد شد.

سلطانی نژاد در عین حال از آمادگی بورس کالا برای راه اندازی حس گرهای تشخیص اثرانگشت (بایو متریک) در ایستگاه های معاملاتی کارگزاران بورس کالا خبر داد و گفت: در حال حاضر فرایند خرید تجهیزات سخت افزاری این سامانه آغاز شده که در صورت راه اندازی آن امکان دسترسی اشخاص مجاز به سامانه معاملات کارگزاری ها تحت نظارت و کنترل سیستماتیک قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تلاش بورس کالا برای توسعه ابزارهای معاملاتی مشتقه در این بازار را یادآور شد و گفت: در صورت راه اندازی بورس ارز فرایند انجام معاملات بورس کالا در ۷ روز معاملاتی هفته و طی ۲۴ ساعت شبانه روز امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با توسعه ابزارهای معاملاتی مشتقه و امکان معالات برخط از جمله در زمینه معاملات ارز در آینده نزدیک تلاش خواهد شد که تعداد معاملات در این بازار در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها