طلا

تحلیلگران شورای جهانی طلا بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها طی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی علی رغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تقویت ارزش دلار و رشد شاخص سهام، با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد رشد داشته است. جان رید استراتژیست ارشد شورای جهانی طلا در سخنانی تاکید کرد: دلایل مختلفی وجود دارد  که نشان می دهد قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز به روند صعودی اش ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: توجه سرمایه گذاران بین المللی در سال ۲۰۱۷ میلادی تاحد زیادی بر بازار سهام، ارزهای دیجیتال متمرکز بوده ولی قیمت طلا در سال جاری با رشد نسبی و خوبی روبرو شده است. قیمت طلا تنها در ۱۱ ماه نخست امسال با رشد دو رقمی همراه شده است.

قیمت طلا در ماه سپتامبر تحت تاثیر تنش ها و نگرانی های سیاسی بین المللی به بیش از ۱۳۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان همچنان عامل مهمی برای تقاضا و قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. به نظر می رسد فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز قصد دارد نرخ بهره را افزایش داده و تراز مالی خود را کاهش دهد.

پیش بینی می شود با آغاز ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا نیز با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. به نظر می رسد اصلاح شاخص سهام در باز ارهای مالی بین المللی طی سال آینده نیز تاثیر مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.

مسیر ار زش دلار آمریکا نیز عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود. قیمت طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

پیش بینی می شود افزایش رشد اقتصادی چین و هند طی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز می تواند تاثیر مهمی بر رشد تقاضای طلا در بازار این کشورها داشته باشد.

تنش های سیاسی  نیز می تواند سرمایه گذاران بین المللی را به سوی بازار طلا جذب کند.

منبع: سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها