بورس کالا

طی هفته منتهی به ۲۳ آذرماه، در حالی که حدود ۶۳۶ هزار و ۹۹۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۳۱  و ۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۷۵ هزار و ۸۹۰ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار، ۱۱۰ هزارتن سنگ آهن، ۱۶۲ هزار و ۴۵۱ تن فولاد، یک هزار و ۲۷۰ تن مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲ هزار و ۲۰ تن آلومینیوم و ۱۰ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۷۴ هزار و ۴۱۴ تن انواع کالا به ارزش ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال به فروش رسید.​در این تالار، ۹۶ هزار و ۵۶۰ تن قیر، ۷۲ هزار و ۲۳۱ تن مواد پلیمری، ۶۰ هزار و ۶۰ تن وکیوم باتوم، ۲۷ هزار تن لوب کات، ۱۵ هزار و ۸۳۴ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۵۱۰ تن گوگرد و همچنین یک هزار و ۲۱۹ تن روغن پایه خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم طی هفته مذکور، شاهد معامله ۸۵ هزار و ۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۴۷ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۸۰ هزار و ۱۵۰ تن گندم، ۲۲۸ هزار قطعه جوجه یک روزه، ۴ هزار و ۱۷۹ تن ذرت، ۴۰۰ تن روغن خام و ۵۰ تن شکر مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران ۹۰۰ تن روغن پالم، ۹۵ تن ضایعات فولادی، ۶۳۸ تن نخ پلی استر گرید A و همچنین ۵۴ تن نخ پلی استر گرید B داد و ستد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها