دلیگانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه گندم در بورس کالا،روش موفقی خواهد بود به شرط آنکه دولت به آنچه که در این طرح برای کشاورزان تضمین کرده است، عمل کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع، عمل به تعهد است وگرنه طرح قیمت تضمینی و عرضه محصولات در بورس کالا اقدامی مثبت در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه با عرضه گندم در بورس کالا می‌توانیم شفاف‌سازی کنیم، تصریح کرد: با عرضه گندم در بورس کالا اشکالات خرید تضمینی کمتر شده و رفع می‌شود و دولت در سال آینده این طرح را توسعه خواهد داد که باید با همکاری همه جانبه همه دستگاه ها، شاهد پیاده سازی کامل مزایای این طرح باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به پرسشی پیرامون کاهش بودجه خرید تضمینی گندم در سال آینده گفت: در هر صورت ما باید گندم را به عنوان یک کالای استراتژیک در کشور تولید کنیم به حدی که بی‌نیاز شویم. نباید این دیدگاه وجود داشته باشد که گندم کالایی ارزان نسبت به کشورهای دیگر است ولو اینکه برای خرید و تأمین آن یارانه پرداخت شود. البته گفتنی است که کاهش بودجه گندم نیازمند بررسی است.

حاجی دلیگانی در بخش بعدی گفته‌های خود در خصوص یارانه نان تصریح کرد: در مجلس به دنبال شفاف‌سازی و تک‌نرخی شدن و ایجاد بازار رقابتی هستیم. البته باید ملاحظات رعایت شده و درصدد آزادسازی نرخ نان باشیم اما با این شرایط که یارانه آن به قشر آسیب‌پذیر تعلق یابد.

وی در پایان گفت: توجه دولت باید به تولید و تأمین گندم به عنوان کالای استراتژیک باشد حتی اگر بخواهد نحوه خرید و تأمین آن را تغییر دهد.

منبع:میزان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها