مهدی تقوی

مهدی تقوی گفت: چنانچه دولت به آنچه که در این طرح آمده، عمل کند و برنامه اجرایی شود شاهد تنظیم بازار فروش گندم و نظمی واحد در بازار گندم خواهیم بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهدی تقوی کارشناس اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص فروش گندم از سال آینده در بورس کالا گفت: با عرضه گندم در بورس کالا می‌توانیم شفاف‌سازی کنیم و چنانچه دولت به آنچه که در این طرح آمده، عمل کند و برنامه اجرایی شود شاهد تنظیم بازار فروش گندم و نظمی واحد در بازار گندم خواهیم بود.

این اقتصاددان تاکید کرد: این شیوه اجرایی از کشورهای پیشرفته اقتباس شده و می تواند نقش موثری در تنظیم بازار گندم داشته باشد.

تقوی ادامه داد: همان طور که بورس اوراق بهادار مزایایی دارد فروش گندم در بورس کالا نیز دارای حسن بالایی است و اجرای این طرح منجر به شفافیت در خرید و فروش، افزایش سرعت در پرداخت مطالبات به کشاورزان و در نتیجه بهبود کیفیت گندم خواهد شد.

گفتنی است، یزدان سیف، معاون وزیر کشاورزی در حالی یک ماه گذشته از عرضه کل گندم کشور در بورس کالا طی سال آینده خبر داده بود که محمود حجتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری مهر تاییدی بر آن زد و از برنامه ریزی برای عرضه گندم در بورس کالا خبر داد

منبع: برنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها