• ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر: 14882
طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نظرسنجی این هفته ۱۷ کارشناس ارشد وال استریت شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۵۸ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش همراه خواهد بود.بر اساس این گزارش ۲ نفر معادل ۱۱ درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۴ نفر دیگر معادل ۲۱ درصد تاکید کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۵۱۳ سرمایه گذار و تحلیلگر مین استریت شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۳۰۶ نفر معادل ۶۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش می یابد، ۱۴۲ نفر معادل ۲۸ درصد اعلام کردندقیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۶۵ نفر معادل ۱۳ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۶۸ درصد کارشناسان اقتصادی وال استریت و ۵۷ درصد فعالان و سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای داده بودندقیمت طلا در هفته ای که گذشته است با رشد ۱.۵ درصد روبرو شده است.از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۶۰ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی وال استریت و ۵۸ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، سقوط شدید قیمت بیت کوین و کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. به نظر می رسد ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین و ارزش دلار می تواند موجب افزایش بیشترقیمت جهانی طلا در روزهای آینده شود.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به افزایش تورم در آمریکا و افزایش تقاضا در آستانه کریسمس می تواند موجب افزایش قیمت جهانی طلا و نقره شود.

کاهش قیمت بیت کوین موجب شوک شدیدی در بازارهای بین المللی شده است. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، افزایش قیمت طلا پس از آنکه در آستانه اعلام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده بود، مساله ای طبیعی است.به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز می تواند موجب افزایش تقاضا وقیمت طلا در روزهای آینده شود.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت طلا در روزهای آینده بین ۱۲۵۵ تا ۱۲۷۷ دلار در نوسان خواهد بود و در صورت شکستن این دو سطح حمایتی و مقاومتی قیمت طلا با نوسانات بیشتری روبرو می شود.

منبع:کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها