پتروشیمی

در هفته آخر آذرماه، حجم معاملات محصولات پلیمری به ۵۱ هزار و ۸۵ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۶۸ هزار و ۵۸۱ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۸ هزار و ۶۵۰ تن رقم خورد.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری در هفته گذشته ۳۳ گرید با رقابت قیمتی به فروش رسید. فعالان بازار با توجه به توقف روند افزایشی نرخ دلار در روزهای اخیر،خرید محموله های زیاد در هفته های گذشته و ورود آن ها به بازار و عدم کشش کافی بازار مصرف نهایی و قرار داشتن در هفته آخر ماه و مصرف سهمیه در برخی گریدها، خریدهای کمتری انجام داده و یا در مورد بسیاری از گریدها رقابت قیمتی کمتری بر تابلوی معاملات ثبت شد. 

با وجود اینکه پی وی سی ها، پلی پروپیلن های نساجی و پلی اتیلن های ترفتالات بطری با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند، اما نسبت به هفته های گذشته روند بهتری را تجربه کردند. در کل می توان گفت که حجم عرضه های این هفته حجم مناسب تر و متنوع تری نسبت به هفته های گذشته آذر ماه بود .

به این ترتیب در کل بیش از ۷۴ درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد و ۳۳ گرید از ۷۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند. 

در همین حال هفته گذشته حجم تقاضا کاهشی بود، به گفته کارشناسان بازار، قرار داشتن در هفته آخر ماه و کاهش تقاضا برای کالاهایی همچون پلی پروپیلن ها و PVC ها دلیل کاهش حجم تقاضا است. از سوی دیگر متعادل شدن معاملات PET بطری هم در این روند تاثیرگذار بوده است.

البته جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته گذشته ۱۲ گرید پلی پروپیلن و ۳ گرید پی وی سی بودند که همچنان نیاز تداوم عرضه در این گروه های کالایی انتظار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها