کمیته فقهی

جلسه کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در محل سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور اعضای کمیته فقهی برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به نقل از کانال بازار سرمایه اسلامی وابسته به مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، در این جلسه پیش نویس مصوبه مربوط به اوراق ارزی شامل اوراق مشارکت ارزی، اوراق مرابحه ارزی، اوراق اجاره ارزی، اسناد خزانه اسلامی و اوراق سلف ارز قرائت شد و پس از بحث و بررسی با انجام اصلاحاتی به امضای اعضا رسید.

 این مصوبه برای سرمایه گذاران این امکان را فراهم می آورد تا بتوانند ضمن برخورداری از سود حاصل از اوراق، نوسانات نرخ ارز را نیز پوشش دهند. در صورت نهایی شدن دستورالعمل انتشار این اوراق، انواع اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران متنوع تر خواهد شد.

در ادامه جلسه، باتوجه به اینکه کمیته فقهی باید در خصوص اجاره سهام تعیین تکلیف می کرد و وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را برای تأمین مالی خود در دست بررسی داشت، فهرست سهام پیشنهادی دولت برای عملیات اجرایی اجاره سهام مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آینده، سهام شرکت هایی که اموال فیزیکی و مشهود دارند، مشخص شده و برای بررسی و اتخاذ تصمیم به کمیته فقهی ارائه شود.

دستور جلسه بعدی کمیته فقهی، بررسی اوراق وکالت و پاسخ به شبهات فقهی مربوط به آن خواهد بود.  در این خصوص اعضاء کمیته فقهی پس از استماع گزارش کارشناسی مقرر کردند با توجه به لزوم بررسی سایر ابعاد فقهی و کارشناسی این اوراق، موضوع در جلسه آتی کمیته فقهی مطرح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها