سنجابی شیرازی

تا پایان امسال تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و سازمان ملی استاندارد با هدف همکاری در سه زمینه استاندارد سازی، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری تولید و تجارت کالا امضا می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد به نقش بورس کالا در توسعه استانداردپذیری کالاها اشاره کرد و گفت: با توجه به بند ۲۴ و ۸ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بورس کالای ایران می تواند نقش قابل توجهی در گسترش فرهنگ استانداردسازی و ارتقا استاندارد کیفیت و رقابت پذیری کالاها ایفا کند.
جهانبخش سنجابی شیرازی افزود: اگر بند ۸ و ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را کنار یکدیگر قرار دهیم، مثلثی از ٣ مولفه مهم تشکیل می شود؛ به طوریکه در بند ۸ سیاست ها بر اصلاح الگوی مصرف کالاها از طریق دو مولفه ارتقا کیفیت و رقابت پذیری در تولید و تجارت تاکید شده و بند ۲۴ نیز بر گسترش پوشش استاندارد به کلیه محصولات داخلی و ترویج آن، تاکید دارد لذا جمع جبری بند ۸ و ۲۴ مثلثی تشکیل می دهد که از سه ضلع استاندارد سازی، رقابت پذیری و مدیریت کیفیت برخوردار است.
سنجابی خاطرنشان کرد: دراین میان بورس کالا قطعا در رقابت پذیری کالاها نقش اساسی دارد زیرا محصولات عرضه شده در بورس کالا براساس عرضه و تقاضا و رقابت پذیری کیفیتی، مسیر خود را در حوزه تجارت داخلی و حوزه تجارت بین الملل پیدا می کند لذا بورس کالای ایران مرتبط با دو ضلع از اضلاع سه گانه بند ۸ و ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد:در این میان با توجه به اینکه حرکت در مسیر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از اهداف و در نقشه راه بورس کالا قرار دارد، این بورس یکی از عرصه هایی است که موجب ارتقای استاندارد و کیفیت کالاهای تولید داخل شده است زیرا عنصر و ابزار رقابت پذیری را در اختیار دارد. 
وی ادامه داد: در این راستا بورس کالا شرایط مبتنی بر ضرورت رعایت استانداردهای قابل قبول همچنین کیفیت قابل قبول برای ورود کالا را ترسیم کرده است. معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: همچنین در نظر داریم در تعاملی دو جانبه، استانداردهای لازم برای پذیرش کالا در بورس تدوین و به اجرا گذاشته شود و ثانیا فرآیندهای استانداردسازی کالا و ارتقای کیفیت کالاهای عرضه شده در بورس و فرآیندهای رقابت پذیری عرضه، تولید و تجارت کالای موجود در بورس به شکل استانداردهای ملی یا تشویقی تدوین و مشترکا توسط بورس اجرا شود.
به گفته سنجابی، در همین زمینه قرار است تا پایان امسال تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و سازمان استاندارد با هدف همکاری در سه مقوله استاندارد سازی، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری تولید و تجارت کالا امضا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها