شاپور محمدی

برنامه روز فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، رییس دانشگاه تهران و مدیر پارک علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شاپور محمدی در این مراسم با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تاکید بر درون زایی دارد و در ادبیات اقتصاد جهانی این مدل مورد توجه جهانیان است.

وی با بیان اینکه درون زایی به معنای استفاده از دانش فناوری و تکنولوژی است گفت : بقا و پویایی یک اقتصاد مبتنی بر علم است.

محمدی با بیان اینکه اقتصاد یک تئوری بسیار مهم به نام تئوری ولیو را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است گفت: این روزها صحبت درباره خرید و فروش ارز های دیجیتالی چون بیت کوین بسیار مطرح است اما نکته ای که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد مبتنی بر"خلق ارزش" است.

وی در این باره توضیح داد: هر کالایی که متناسب با خلق ارزش همراه نباشد نباید مورد توجه و داد و ستد قرار گیرد ما امروز در اینجا دور هم جمع شده ایم چون ارزشی خلق شده که میتواند بین ذی نفعان تقسیم شود؛ به عبارتی امروز رونمایی ها به پشتوانه خلق ارزش است.

دبیر شورای عالی بورس با بیان اینکه در تمام دنیا تابلوهای بورس اصلی ترین روش برای ارزشگذاری است، گفت: بورس پیوند مناسبی بین علم و ثروت است و ارزش های واقعی در بازار سرمایه معامله می شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم تامین مالی مناسبی برای محققان جوان در بازار سرمایه داشته باشیم کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده ایم.

محمدی ادامه داد: البته ارزش واقعی بسیاری از این کالاهای دانش بنیان قابل قیمت گذاری نیست اما اینکه ایده ای خریداری و تامین مالی شود فرصت مناسبی برای بازار سرمایه و شرکت های دانش بنیان است.

وی توضیح داد: شرکت هایی که به منابع طبیعی ارزش های ملی توجه دارند و از طریق این اقدامات سود آوری به دست می آورند به سمت فکر ناب حرکت کرده اند.

محمدی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان به سمت فکر ناب حرکت کرده اند گفت: توسعه بستر فناوری های مالی به کمک پارک های علم و فناوری زمینه های توسعه را رقم می زنند؛ به عنوان نمونه طراحی و تولید نرم افزارهای تبادل مالی و معاملات الگوریتمی و پر بسامد می تواند نمونه ای از این اقدامات باشد .

رییس سازمان بورس با بیان اینکه در بورس های دنیا ده ها هزار میلیارد دلار داد و ستد می شود گفت : معاملات پربسامد یکی از پرطرفدارترین معاملات جهان است و سرمایه گذارانی که به دنبال بازدهی خیلی خوب هستند میتوانند در این مسیر حرکت کنند .

وی در بخش پایانی به اهمیت بررسی و تحلیل شرکت ها و سهم ها اشاره کرد و گفت: مرورگر گوگل در سابقه قیمت گذاری خود هر سهم ۱۰۰۰ دلاری را ثبت کرده است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرایط باقی بماند همانطور که روزی مرورگر یاهو شرایط خود را از دست داد.

محمدی در این باره تصریح کرد: سهامداران حتما به این نکات توجه کنند و در سرمایه گذاری محصولات دانش بنیان تشکیل سبد سهام را فراموش نکنند.

همچنین در این مراسم دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران  پیشنهاد کرد در بودجه امسال و سال‌های آتی چند بند قانونی قرار داده شود تا شرکت‌ها تشویق و حتی موظف شوند که به حوزه تکنولوژی‌های پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنند.

وی به تفاهم‌نامه‌ای که میان فرابورس‌ ایران و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران امضا شده اشاره کرد و تعامل بورس و دانشگاه را نشانه نوعی تغییر نگاه مثبت در این حوزه  دانست.

به گفته نیلی احمدآبادی امروزه گزاره "علم با ثروت در تضاد است" زیر سوال رفته و دانشگاه باید با حفظ ارزش‌های علمی‌، ثروت‌آفرینی کند.

منبع:سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها