ایران و عراق

پس از ۱۴ سال که از راه اندازی بورس فلزات (سال ۸۲) و در ادامه تشکیل بورس کالای ایران (سال ۸۶) در کشورمان می گذرد، امروز برای نخستین ۵۰۰ تن میلگرد به مقصد عراق در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شد که کل این محموله مورد معامله قرار گرفت. 

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز ۵۰۰ تن سبدمیلگرد مخلوط شرکت فولاد روهینا جنوب از سوی کارگزاری مفید در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد که این محموله با تقاضای ۵۰۰ تنی با قیمت ۵۰۰ دلار به ازای هر تن به فروش رسید تا ارزش معامله نخستین محموله میلگرد صادراتی از بورس کالا روی رقم ۲۵۰ هزار دلار قرار گیرد. 

براساس این گزارش، از سال گذشته با تشکیل کارگروه ایران و عراق در بورس کالای ایران با هدف افزایش حجم و تسهیل صادارت کالاهای ایرانی به عراق، برنامه های بورس کالا به منظور تحقق اهداف از پیش تعیین شده همزمان با روند بازسازی کشور عراق سرعت گرفت که در این زمینه نشست های متعددی با تجار عراق و اتاق بازرگانی ایران و عراق برگزار شد. در همین راستا پس از رایزنی های چندین ماهه، صادرات میلگرد شرکت فولاد روهینا جنوب از بورس کالا آغاز شد که امید می رود این معامله، آغاز راهی بزرگ در راستای توسعه صادرات فولاد و سایر محصولات به عراق باشد. 

در این میان وجود مزایایی همچون امنیت بالای معاملات، شفافیت حداکثری، معافیت مالیات ۱۰ درصدی، اخذ خسارت در صورت نکول هر یک از طرفین معامله و تبلیغات و بازاریابی مویرگی با عرضه محصول در بورس کالا باعث شد تا فروشنده و خریدار نخستین محموله صادراتی میلگرد به سمت معامله از طریق بورس کالای ایران ترغیب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها