طلا

موسسه سرمایه گذاری اس پی آنگل پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی خاورمیانه با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موسسه سرمایه گذاری اس پی آنگل اعلام کرد، قیمت جهانی طلا پس از تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ در کنگره آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفت و رشد شاخص سهام نیز به این مساله کمک کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شده است. تحلیلگران موسسه اس پی آنگل معتقدند که تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی تهدید کرده است که کمک های مالی به کشورهایی را که از قطعنامه سازمان ملل در رد تصمیم واشنگتن، حمایت کرده اند، قطع خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرده است. ۱۲۸ کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و ۹ کشور رأی مخالف دادند و ۳۵ کشور نیز رأی ندادنداین قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت جهانی نقره نیز طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. قیمت نقره در سال ۲۰۱۷ میلادی با نوسانات زیادی روبرو شده استدر حالی که قیمت نقره در ماه های نخست امسال با افزایش زیادی روبرو شد ولی طی ماه های اخیر بخش زیادی از روند مثبت و صعودی خود را از دست داده است.

قیمت نقره تابستان امسال به پایین ترین سطح در یک سال و نیم اخیر رسیده است. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ درصد رشد داشته و به نظر می رسد تا پایان امسال برای باقی ماندن بالاتر از سطح روانی ۱۶ دلاری کار سختی خواهد داشت.

با در پیش بودن سال ۲۰۱۸ میلادی، تحلیلگران زیادی امیدوارند که رشد تقاضای صنعتی موجب افزایش قیمت جهانی نقره شود. موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت نقره تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۷.۲۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

بانک کانادایی بی ام او نیز اعلام کرده است که قیمت هر اونس نقره سال آینده به بیش از ۱۹ دلار خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها